iOS 18

پشتیبانی از RCS

اپل در نوامبر ۲۰۲۳ اعلام کرد که از استاندارد پیام‌رسان بین‌‌پلتفرمی RCS در اپلیکیشن Messages آیفون در اواخر سال ۲۰۲۴ پشتیبانی خواهد کرد. با توجه به این بازه زمانی، به احتمال زیاد این ویژگی بخشی از iOS 18 خواهد بود. پشتیبانی از RCS، پیام‌رسانی بین آیفون‌ها و دستگاه‌های اندرویدی را با پیشرفت‌های زیر همراه خواهد کرد:

  • عکس‌ها و ویدیوهای با کیفیت بالاتر
  • پیام‌های صوتی
  • نشانگر در حال تایپ کردن
  • دریافت رسید
  • بهبود گفتگوهای گروهی
  • رمزگذاری بهتر نسبت به SMS

این ویژگی‌های مدرن هم‌اکنون برای مکالمات بین آیفون‌ها از طریق  iMessage در دسترس هستند و بسیاری از آن‌ها در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان شخص ثالث مانند واتساپ و تلگرام نیز موجود هستند. پشتیبانی از RCS در آیفون، این قابلیت‌ها را به حباب‌های سبز در اپلیکیشن Messages تعمیم خواهد داد.

باهوش‌تر شدن سیری

از دیگر بهبود‌های مورد انتظار، باید به بهره‌گیری دستیار صوتی سیری از مدل‌های هوش مصنوعی مشابه GPT اشاره کنیم. گفته می‌شود تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های iOS هم به لطف این مدل‌های هوش مصنوعی، هوشمندتر خواهند شد. سایت The Information گزارش داده که اپل قصد دارد مدل‌های هوش مصنوعی را در سیری به‌کار بگیرد تا به کاربران اجازه دهد وظایف پیچیده را خودکارسازی کنند. این ویژگی با ادغام بیشتر با اپلیکیشن Shortcuts همراه خواهد بود. این گزارش بیان می‌کند که انتظار می‌رود این ویژگی در به‌روزرسانی نرم‌افزاری آیفون در سال ۲۰۲۴ منتشر شود.

هوش مصنوعی مولد در سال ۲۰۲۲ زمانی که OpenAI چت‌بات ChatGPT را منتشر کرد، با استقبال چشمگیری مواجه شد. این چت‌بات می‌تواند به سؤالات پیچیده به خوبی پاسخ دهد. گوگل و مایکروسافت نیز سال گذشته چت‌بات‌های مشابهی را منتشر کردند، و بدین ترتیب رقابت شرکت‌های بزرگ در این حوزه بالا گرفت. این چت‌بات‌ها با مدل‌های هوش مصنوعی بسیار بزرگی آموزش داده می‌شوند که به آن‌ها امکان می‌دهد با لحنی شبیه به انسان پاسخ دهند.

منبع: MacRumors

نوشته iOS 18 احتمالا بزرگ‌ترین آپدیت تاریخ این سیستم‌عامل خواهد بود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala