حالا بر اساس گزارش جدید بلومبرگ، معاون ارشد اپل از سال ۲۰۲۱ به عنوان رهبر این پروژه انتخاب شده و اپل قصد دارد خودرو برقی خود را در سال ۲۰۲۸ عرضه کند. اپل تقریباً یک دهه است که روی فناوری رانندگی خودکار کار می‌کند، اما مجبور شده با واقعیت غیرقابل دسترس بودن رؤیای خودروی بدون فرمان روبرو شود. بلومبرگ نوشته خودروی ۲۰۲۸ اپل ویژگی‌های خودران محدودی ارائه خواهد کرد که مشابه چیزی است که سایر تولیدکنندگان خودروهای برقی مانند تسلا ارائه می‌دهند. مانند سیستم فعلی Tesla Autopilot، ماشین اپل مستلزم توجه راننده و آمادگی برای کنترل فرمان در جاده‌ها و بزرگراه‌ها خواهد بود. در این زمینه، خودرو اپل مبتنی بر سیستم سطح ۲+ خواهد بود ولی این شرکت می‌خواست یک خودرو مبتنی بر سیستم سطح ۴ راهی بازار کند.

البته اپل به مرور زمان و با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و همچنین تغییر قوانین و مقررات بین‌المللی، می‌تواند این سیستم را ارتقا دهد. در گزارش بلومبرگ آمده که هیئت مدیره اپل در سال گذشته فشار زیادی به تیم کوک وارد کرده بود تا برنامه‌ای برای عرضه پروژه تایتان یا توقف کامل آن ارائه دهد. همچنین در بخش دیگری از این گزارش نوشته شده که این پروژه تاکنون نمونه اولیه قابل قبولی تولید نکرده است.

حالا که اپل انتظارات خود را برای این پروژه پایین آورده، به نظر می‌رسد دستیابی به محصول نهایی بیش از پیش امکان‌پذیر شده است. با این حال بلومبرگ نوشته که برخی از کارکنان اپل از این پروژه انتقاد می‌کنند و آن را یک صرفا یک محصول تقلیدی در نظر می‌گیرند که نسبت به سایر رقبا نوآوری خاصی ندارد.

  • ۵ ایده‌‌ای که اپل از دیگران کپی‌برداری کرده است

منبع: ۹To5Mac

نوشته خودرو برقی اپل سال ۲۰۲۸ معرفی خواهد شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala