One UI 6.1

بهبود قابلیت Single Take

گوشی‌های سری S24 از قابلیت بهبود یافته‌ی Single Take بهره می‌برند. به طور مشخص حالا کاربران می‌توانند بین حالت اولترا واید و زوم‌های مختلفی دست به انتخاب بزنند. این در حالی است که قبلا کاربران چنین حق انتخابی نداشتند. برای کاربرانی که سگ یا گربه دارند هم باید بگوییم این مشخه در زمینه‌ی تشخیص حیوان خانگی بسیار بهتر شده است. بر اساس اعلام سامسونگ، نسخه‌ی جدید Single Take به غیر از سری S24، راهی گوشی‌ها و تبلت‌های سری S23، S23 FE، سری S22، زد فولد ۴ و نسل بعدی، زد فلیپ ۴ و نسل بعدی و سری گلکسی تب S9 می‌شود.

روش بهتر برای ثبت عکس با نوردهی طولانی

One UI 6.1

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که راهی تعدادی از گوشی‌های قدیمی‌تر سامسونگ می‌شود، روش متفاوت برای ثبت عکس با نوردهی طولانی است. به طور مشخص اگر قبلا برای عکس‌ها قابلیت Motion Photo را فعال کرده باشید، در گالری می‌توانید عکس ثبت شده را به‌عنوان عکس مبتنی بر نوردهی طولانی ذخیره کنید.

روشی که سامسونگ استفاده کرده، مانند روش به کار گرفته شده از طرف اپل برای آیفون‌ها است. بر اساس اعلام سامسونگ، گوشی‌های سری S22، سری S23، زد فولد ۴ و نسل بعدی، زد فلیپ ۴ و نسل بعدی، گوشی S23 FE و تبلت‌های سری تب S9، این مشخصه را دریافت خواهند کرد.

عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی از فریم‌های Motion Photo

یکی از قابلیت‌های سری S24 این است که در صورت فعال بودن قابلیت Motion Photo، می‌توانید فریم‌های به خصوصی را با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی ذخیره کنید. سامسونگ اعلام نکرده که به غیر از سری S24، کدام گوشی‌ها این قابلیت را دریافت می‌کنند. اما به نظر می‌رسد گوشی‌ها و تبلت‌های ذکر شده در بخش‌های قبلی از این مشخصه بهره‌مند خواهند شد.

رنگی کردن عکس‌های سیاه‌و‌سفید

رابط کاربری One UI 6.1 از قابلیت رنگی کردن عکس‌های سیاه‌و‌سفید بهره می‌برد. در این زمینه هم سامسونگ به غیر از گوشی‌های سری S24، به نام سایر گوشی‌ها و تبلت‌هایی که این مشخصه را دریافت خواهند کرد، اشاره‌ای نکرده است.

ادیت ویدیو با چند دستگاه

سامسونگ اعلام کرده که به لطف One UI 6.1، می‌توانید با استفاده از اپ Studio بخشی از فیلم را ادیت کنید و سپس با یک تبلت یا کامپیوتر دیگر، این ادیت را ادامه دهید. به غیر از سری S24، دقیقا مشخص نیست کدام گوشی‌های سامسونگ از این قابلیت بهره‌مند می‌شوند.

  • هوش مصنوعی سری گلکسی S24 فقط تا پایان ۲۰۲۵ رایگان خواهد بود

منبع: Android Authority

نوشته این قابلیت‌های دوربین One UI 6.1 راهی گوشی‌های قدیمی‌تر سامسونگ می‌شوند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala