دوربین پریسکوپی گلکسی S24 اولترا از سیستم فوکوس خودکار Quad Pixel بهره می‌برد که نسبت به فوکوس خودکار Dual Pixel نسل قبلی بسیار بهتر محسوب می‌شود. طبق ادعای سامسونگ، فوکوس خودکار Quad Pixel می‌تواند تفاوت فازها را در دو جهت افقی و عمودی تشخیص دهد، در حالی که فوکوس خودکار Dual Pixel می‌تواند تفاوت فازها را فقط به صورت افقی تشخیص دهد. به لطف این تغییر، دوربین جدید در شرایط نوری متفاوت می‌تواند فوکوس سریع‌تر و دقیق‌تری ارائه کند که هم برای عکس‌ها استفاده می‌شود و هم برای ویدیو‌ها.

پریسکوپی گلکسی S24 اولترا

سنسور ۵۰ مگاپیکسلی این دوربین، بعد از فعال‌سازی قابلیت ترکیب پیکسل‌ها، از پیکسل‌های ۱.۴ میکرومتری استفاده می‌کند و برای مقایسه باید به اندازه‌ی ۱.۱۲ میکرومتری پیکسل‌های سنسور نسل قبلی اشاره کنیم. از آنجایی که پیکسل‌های بزرگ‌تر می‌توانند نور بیشتری را در شرایط مشابه جذب کنند، تصاویر و ویدیوها از نظر تئوری باید روشن‌تر و نویز کمتری داشته باشند. این سنسور دوربین همچنین مجهز به OIS است که می تواند درجات بیشتری از لرزش را جبران کند. با توجه به این مشخصه‌ها، شاتر لنز برای مدت کمتری لازم است باز بماند که در نتیجه حین استفاده از زوم دوربین، کمتر با تار شدن تصاویر روبرو می‌شوید.

سامسونگ می‌گوید دوربین پریسکوپی گلکسی S24 اولترا به لطف بهره‌گیری از پیکسل‌های بزرگ‌تر، لرزشگیر بهتر، چیپ پردازش تصویر بهبود یافته و امکانات بیشتر هوش مصنوعی، در محیط‌های تاریک قادر به ثبت عکس‌های پرتره بهتری است. ویدئوهایی که با استفاده از این دوربین در نور کم ضبط می‌شوند، به لطف هوش مصنوعی که اطلاعات را از ژیروسکوپ می‌گیرد، حرکات سوژه و گوشی را در به طور همزمان تجزیه و تحلیل می‌کند و از آن برای کاهش نویز استفاده می‌شود. بنابراین در کل این دوربین پریسکوپی از جهات مختلف نسبت به نسل قبلی حرف بیشتری برای گفتن دارد که باید ببینیم در عمل هم می‌تواند این برتری را نشان دهد یا نه.

  • هوش مصنوعی سری گلکسی S24 فقط تا پایان ۲۰۲۵ رایگان خواهد بود

منبع: SamMobile

نوشته دوربین پریسکوپی گلکسی S24 اولترا چه تفاوتی با نسل قبلی دارد؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala