شاسیبلند برقی دراکو دراگون را باید تکمیلکنندهی ابرخودروی GTE EV به شمار آورد که سال ۲۰۲۰ نگاههای زیادی معطوف به خود کرد. عرضهی این محصول نشاندهندهی این موضوع است که این گروه خودروساز اهداف بسیار بزرگی در سر دارد. دربهای گالووینگ دراکو دراگون در ابعاد بسیار بزرگی طراحی شده که شبیه به بال است و دسترسی راحتتر سرنشینان را به صندلیهای جلو و عقب فراهم میکند. کابین این خودرو نیز برای نشستن حداکثر ۵ نفره توسعه یافته است.
سوبارو ایمپرزا ۲۰۲۴ در سه تریم مختلف استاندارد، اسپرت و RS روانهی بازار جهانی میشود. تریم استاندارد و اسپرت این خودرو مجهز به یک پیشرانهی ۲ لیتری باکسر چهار سیلندر بوده که قادر به تولید ۱۵۲ اسب بخار قدرت و ۱۹۷ نیوتن متر گشتاور است. تریم RS سوبارو ایمپرزا از یک پیشرانه ۲.۵ لیتری باکسر چهار سیلندر بهره میبرد که میتواند ۱۸۲ اسب بخار قدرت و ۲۴۱ نیوتن متر گشتاور تولید و به چرخها منتقل کند.
حالا به لطف یکی از افشاگران مشهور چینی که با نام کاربری Digital Chat Station در شبکه اجتماعی Weibo فعالیت دارید، میتوانیم به مشخصات این گوشی بپردازیم. طبیعتا شیائومی ۱۳ قرار است ارزانترین عضو این خانواده باشد و به همین خاطر نسبت به سایر مدلها حرف کمتری برای گفتن دارد. بر اساس این اطلاعات به دست آمده، شیائومی ۱۳ از دوربین اصلی مبتنی بر سنسور جدید استفاده میکند. به طور مشخص قرار است با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به سنسور جدید سری IMX8 سونی روبرو شویم. البته نام دقیق این سنسور و تفاوتهای آن نسبت به دیگر سنسورهای این خانواده فاش نشده است.
۹۱۱ داکار از سیستم تعلیق مجدد کالیبره شده استفاده میکند و به همین دلیل نیز ارتفاع این خودرو حدود ۵ سانتیمتر افزایش یافته است. همچنین با بهرهگیری از این سیستم تنظیم ارتفاع، رانندگان زمانی که به ارتفاع بیشتری نیاز باشند، قادر خواهند بود تا ۳.۲ سانتیمتر دیگر نیز فاصلهی کف این خودرو از سطح زمین را بیشتر کنند. با این تنظیمات، ۹۱۱ داکار ۲۰۲۳ میتواند با حداکثر سرعت ۱۷۲ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.
البته باید اشاره کنیم که این رندر مفهومی هنوز توسط شرکت ردمی تأیید نشده و شاید در حال حاضر خیلی نتوان به این طراحی اعتماد کرد. اما به هر حال، گوشی هوشمند ردمی K60 مجهز به یک نمایشگر تخت است که حفرهی نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی در قسمت بالایی آن تعبیه شده و اطراف صفحهنمایش را نیز حاشیههای نسبتاً زیادی احاطه کردهاند که برای یک گوشی در این رنج قیمتی کمی عجیب به نظر میرسد.
کیا سلتوس ۲۰۲۴ فیس لیفت در بازار ایالات متحدهی آمریکا از پیشرانه ۱.۶ لیتری ارتقاء یافته معروف به گاما بهره میبرد که قادر است ۱۹۵ اسب بخار قدرت تولید و به چرخها منتقل کند. در مقایسه با پیشرانهی نسل قبلی، این پیشرانه ۲۰ اسب بخار قدرتمندتر ظاهر شده و قدرت تولیدی آن به کمک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو و عقب انتقال مییابد.
این گوشی ۲۲۷ گرم وزن دارد و بنابراین گوشی نسبتا سنگینی محسوب میشود. در پنل جلویی شاهد نمایشگر ۶.۸ اینچی هستیم که از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۱۵۰۰ نیت پشتیبانی میکند. رزولوشن این نمایشگر به ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ میرسد و بر روی آن شیشهی محافظ گوریلا گلس ویکتوس تعبیه شده است. این گوشی با دو چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ و اسنپدراگون ۸۸۸ راهی بازار شده که البته در بازار ایران این خانواده مبتنی بر چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ هستند.
در نمای عقبی این خودروی شاهد طراحی خاص محصولات کادیلاک هستیم و چراغهای T شکل آن که یک نوار کرومی سرتاسری به یکدیگر متصل شدهاند، گویای این قضیه است. کادیلاک GT4 در چین و توسط جوینت ونچر سایک-جی ام ساخته میشود. این خودرو بر مبنای پلتفرم E2 جنرال موتورز توسعه یافته است. محصول جدید کادیلاک قرار است در چین با خودروهایی همچون آئودی Q3، ب ام و X1 و مرسدس بنز GLA به رقابت بپردازد.