اکتیویژن در بخشی از گزارش مالی خود به دلایل جدایی از استودیوی بازی‌سازی «بانجی» (Bungie Entertainment) و کنار گذاشتن مجموعه‌ی «دستینی» (Destiny) پرداخت. «کودی جانسون» (مدیر عملیاتی اکتیویژن) در ابتدا ادعا کرد که اکتیویژن از درستی این تصمیم که هر کدام راه خودشان را بروند، کاملا مطمئن است و شکی در آن ندارد. جانسون این جدایی را دوطرفه و دوستانه خواند و گفت که توافق آن‌ها به سود هر دو نهاد خواهد بود.

جانسون در نشست مالی شرکت اظهار داشت: «بانجی روی چیزی که خلق کرده تمرکز می‌کند (مجموعه Destiny) و ما هم روی بزرگ‌ترین مجموعه‌هایمان همراه با منابعی که داریم، متمرکز می‌شویم. تصمیم ما با یک توافق متقابل با بانجی به انجام رسید.»

بازی دستینی

اکتیویژن و بانجی در سال ۲۰۱۰ یک قرارداد ده ساله برای مجموعه دستینی به امضا رساندند. مهم‌ترین بخش قرارداد این بود که بانجی تمامی حقوق و مالکیت دستینی را برای همیشه در اختیار خواهد داشت. جانسون در همین رابطه گفت: «بر خلاف سایر بازی‌های بزرگ‌مان، ما حقوق دستینی را صاحب نبودیم. این موضوع فقط نکته متمایزکننده ما در این صنعت نیست. بلکه در اختیار داشتن یک اثر فرصتی را به شما می‌دهد که به سمت تجربه‌ها و مدل‌های جدید سرگرمی حرکت کنید که در نهایت جریانی از درآمد و سود را همراه خود دارد.»

دیگر دلیل جدایی اکتیویژن و بلیزارد، عملکرد پایین‌تر از حد انتظار مجموعه‌ی دستینی بود: «دستینی تحسین منتقدین را در برداشت و محتوایی با کیفیت ارائه می‌داد، اما بازی نتوانست انتظارات مالی ما را برآورده سازد.»

اکتیویژن پیش‌تر گفته بود که بسته الحاقی Forsaken برای دستینی ۲ نتوانسته به اندازه‌ی انتظارات بفروشد، در صورتی که بانجی ادعا کرد مقدار فروش بازی چندان ناامیدکننده نبود.

بازی دستینی

در زمان همکاری دو شرکت، اکتیویژن تعدادی از استودیوهای خود را مثل High Moon Studios و Vicarious Visions مامور کرده بود تا در ساخت سریع‌تر محتوای دستینی به بانجی کمک کنند.

دو استودیو فوق تا مدت کوتاهی به کار خود ادامه می‌دهند و پس از آن می‌توانند روی سایر پروژه‌های شرکت کار کنند. اکتیویژن در نشست مالی خود گفت که آن‌ها قصد دارند تعداد سازندگان آثاری مثل Call of Duty، Candy Crush، Overwatch، Warcraft، Hearthstone و Diablo را مجموعا حدود ۲۰ درصد افزایش دهند. در نتیجه ممکن است این دو استودیو هم بخشی از نیروی خود را وقف توسعه آثار یاد شده کنند.

هفته گذشته خبر دادیم که اکتیویژن با اخراج کردن هشت درصد از نیروی کاری خود، بیش از ۸۰۰ نفر را از کار برکنار کرده است.

منبع: GameSpot

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

The post اکتیویژن از بانجی جدا شد یا بلعکس؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala