طبق گفته‌های مارک گورمن از وب‌سایت بلومبرگ، اپل در نظر دارد با ارائه‌ی آپدیت iPadOS 16.1، یک سری از مشکلات نرم‌افزاری و باگ‌های موجود در آیپدها را برطرف کند. گورمن این موضوع را به‌تازگی در توییتی اعلام کرده و مدعی شده که در تاریخ ۲۴ اکتبر (۲ آبان)، کاربران می‌توانند این آپدیت را دریافت کنند. اینطور که به نظر می‌رسد، این شرکت آمریکایی در نظر دارد سیستم‌عامل iOS 16.1 را هم همزمان با iPadOS 16.1 برای گوشی‌های آیفون عرضه کند.

iPadOS 16.1 به خاطر تأخیر در عرضه‌ی iPadOS 16 قرار است به‌جای آن عرضه شود و با تمام آیپد پروها، آیپد ایر نسل سوم به بعد و آیپد مینی و آیپد نسل پنجم به بعد سازگاری خواهد داشت. اپل پیش‌تر گفته بود که قصد دارد در ماه اکتبر، iPadOS 16 را برای تبلت‌های خود عرضه کند اما هیچ تاریخ دقیقی را تا همین لحظه اعلام نکرده است. این خبر هم بر اساس گفته‌های گورمن منتشر شده و باید دید آیا اپل آن را تأیید می‌کند یا خیر.

یکی از دلایلی که باعث شد اپل نتواند iOS 16 و iPadOS 16 را به صورت همزمان برای محصولاتش عرضه کند این بوده که بسیاری از کاربران آیپد از بابت وجود مشکل در قابلیت جدید Stage Manager گله‌مند بودند. این قابلیت که در راستای بهبود تجربه‌ی مولتی تسکینگ برای آیپدها در نظر گرفته شده، قرار است در نسخه‌ی جدید iPadOS عملکرد خوب و بدون مشکلی داشته باشد.

اپل به‌تازگی پشتیبانی از قابلیت Stage Manager را به تبلت‌های قدیمی که از پردازنده‌های A12X و A12Z به عنوان قلب تپنده بهره می‌برند هم اضافه کرده در حالی که گفته می‌شد این قابلیت به صورت انحصاری برای محصولات مجهز به تراشه‌های سری M در دسترس خواهد بود. البته یک محدودیت هم وجود دارد و آن عدم پشتیبانی از نمایشگر خارجی در این حالت برای تبلت‌های قدیمی است در حالی که تبلت‌های مجهز به تراشه‌های سری M از اواخر امسال می‌توانند با استفاده از نمایشگر خارجی هم از قابلیت یادشده بهره ببرند.

همچنین به نظر می‌رسد سیستم‌عامل macOS ونتورا هم در کنار iPadOS 16.1 برای کامپیوترهای مک عرضه خواهد شد. هرچند باید دید آیا اپل این تاریخ را تأیید می‌کند یا خیر.

  • تصاویر قاب‌های محافظ نسل دهم آیپد اپل از بازطراحی آن خبر می‌دهند

منبع: Macrumors

نوشته iPadOS 16.1 احتمالا در تاریخ ۲ آبان عرضه می‌شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala