سری گوشی‌های سامسونگ گلکسی نوت در زمینه‌ی بهره‌وری شهرت دارند و گلکسی نوت ۸ هم از این قاعده مستثنا نیست. نوت ۸ نسبت به دیگر گوشی‌های سری نوت، بزرگ‌تر و قوی‌تر شده و سرشار از ویژگی‌های جذابی است که از این سری گوشی‌ها انتظار داریم. اما آیا این گوشی با قیمت نسبتا بالا، ارزش خریدن را دارد؟ بستگی دارد که استفاده از نوت ۸ چقدر در بهره‌وری کاربر اثر می‌گذارد. اگر این تاثیر زیاد باشد، باید گفت که خریدن این گوشی می‌ارزد. در این مطلب با ذکر ۵ دلیل توضیح می‌دهیم چرا گلکسی نوت ۸ بهترین گوشی در زمینه‌ی بهره‌وری است.

قلم S Pen

برخی از افراد به این قلم به چشم یک وسیله‌ی بی‌مصرف نگاه می‌کنند؛ اما حقیقت این است که این قلم برای افرادی که به دنبال بهره‌وری بیشتر از گوشی خود هستند، وسیله‌ای ضروری و پرمصرف محسوب می‌شود. گاهی استفاده از آن فقط در حد یک یادداشت‌برداری ساده است. در عرض یک ثانیه می‌توانید این قلم را از بدنه‌ی گوشی بیرون بیاورید و اپلیکیشن یادداشت‌برداری سامسونگ را باز کنید. این قلم همچنین با اپلیکیشن‌هایی مانند One Note، Evernote و حتی با اپلیکیشن تشخیص دستخط گوگل هم سازگاری بسیار بالایی دارد. علاوه بر این، برای اپلیکیشن‌های مربوط به طراحی، مانند فتوشاپ، هم می‌توان از این قلم بهره برد.

5 ویژگی برتر گلکسی نوت 8 در زمینه‌ی بهره‌وری

از دیگر ویژگی‌های قلم S Pen می‌توان به امکان ترجمه، بهره بردن از قابلیت Bixby Vision، ابزار بزرگنمایی، یادداشت روی نمایشگر خاموش، انتخاب هوشمند و «پیام‌های زنده» (Live Messages) اشاره کرد. افرادی که از گوشی خود انتظارات زیادی دارند و کارهای زیادی با آن انجام می‌دهند، از استفاده از این قلم لذت خواهند برد.

نمایشگر بزرگ

بعضی از افراد اعتقاد دارند که نمایشگر گلکسی نوت ۸ بیش‌ازحد بزرگ است، اما همین نمایشگر بزرگ از مشخصه‌های کلیدی این گوشی محسوب می‌شود. در دنیای بهره‌وری، اندازه اهمیت زیادی دارد. به همین خاطر است که افراد حرفه‌ای معمولا از مانیتورهای بزرگ استفاده می‌کنند. البته، یک نمایشگر بزرگ با رزولوشن پایین، ارزش چندانی ندارد. خبر خوب برای طرفداران بهره‌وری بیشتر این است که سامسونگ در این دو زمینه خیلی خوب عمل کرده.

5 ویژگی برتر گلکسی نوت 8 در زمینه‌ی بهره‌وری

نمایشگر ۶٫۳ اینچی AMOLED این گوشی با داشتن رزولوشن ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ بسیار زیبا است. اما چرا اندازه اهمیت دارد؟ اگر بخواهیم به‌طور مختصر توضیح دهیم، هرچقدر نمایشگر بزرگ‌تر (و رزولوشنش بیشتر) باشد، کاربر می‌تواند محتوای بیشتری را مشاهده کند. با چنین نمایشگری، دیگر لازم نیست برای دیدن ایمیل‌های بیشتر، اسکرول کنید. نمایشگر بزرگ‌تر یعنی فضای بیشتری برای تایپ خواهید داشت و همین سرعت عکس‌العمل کاربر را افزایش می‌دهد.

امکانات عالی درزمینه‌ی چندوظیفگی

اندروید از لحاظ «چندوظیفگی» (multi-tasking) عملکرد بسیار خوبی دارد. علاوه بر امکاناتی که سیستم‌عامل گوگل در این زمینه ارائه می‌دهد، سامسونگ هم مشخصه‌های دیگری را به آن افزوده و تا حدی آن را ارتقاء داده است.

5 ویژگی برتر گلکسی نوت 8 در زمینه‌ی بهره‌وری

قابلیت Multi Window، یکی از بهترین مشخصه‌های مربوط به چندوظیفگی در گلکسی نوت ۸ است. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید از دو اپلیکیشن به‌طور هم‌زمان استفاده کنید. با چنین کاری، نمایشگر به دونیم تقسیم می‌شود و حتی می‌توان محتوای هرکدام را با «کشیدن و رها کردن» (drag/drop) به اپلیکیشن دیگر انتقال داد. امکان تغییر اندازه‌ی اپلیکیشن هم وجود دارد که مثلا یکی از آن‌ها اندازه‌ی بیشتری از نمایشگر را اشغال کند. با استفاده از App Pairing هم می‌توانید فقط با یک‌بار لمس، دو اپلیکیشن موردنظرتان را به‌صورت هم‌زمان باز کنید.

از دیگر امکانات جذاب نوت ۸، می‌توان به Glance اشاره کرد که از قابلیت‌های مربوط به قلم S Pen محسوب می‌شود. با استفاده از این قابلیت می‌توانید اپلیکیشن‌ها را به صورت پنجره‌های کوچک در گوشه‌ی نمایشگر قرار دهید تا این اپلیکیشن‌ها برای استفاده در دسترس باشند.

عمر بالای باتری

هرچقدر هم یک گوشی هوشمند از لحاظ بهره‌وری عملکرد خوبی داشته باشد، اما اگر باتری‌اش ضعیف باشد نقاط قوت آن به چشم نمی‌آیند. سری گوشی‌های گلکسی نوت از لحاظ باتری همیشه عملکرد خوبی داشته‌اند. این گوشی‌ها بزرگ هستند و به همین خاطر باتری‌های بزرگی هم در آن‌ها تعبیه می‌شود.

5 ویژگی برتر گلکسی نوت 8 در زمینه‌ی بهره‌وری

گلکسی نوت ۸ از باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. امروزه مانند گذشته استفاده از چنین باتری بزرگی خبر چندان عجیبی محسوب نمی‌شود ولی نمی‌توان عملکرد خوب آن را کتمان کرد. بر اساس آزمایش‌های انجام شده، باتری گلکسی نوت ۸ برای استفاده‌ی معمولی بین ۱۵ تا ۱۸ ساعت دوام می‌آورد. حتی زمانی هم که میزان شارژ باتری پایین بیاید، با استفاده از قابلیت شارژ سریع در حالت کابلی و بی‌سیم، می‌توان این گوشی را به‌سرعت شارژ کرد.

تبدیل گلکسی نوت ۸ به کامپیوتر رومیزی با استفاده از سامسونگ DeX

شرکت سامسونگ هم‌زمان با معرفی گلکسی اس ۸، از سامسونگ DeX رونمایی کرد. این وسیله کم‌وبیش گوشی سامسونگ شما را به یک کامپیوتر رومیزی تبدیل می‌کند. این داک به مانیتور، کیبرد و ماوس متصل می‌شود و تصویری که در محیط مانیتور خواهید دید، شباهت بسیار زیادی به محیط آشنای دسکتاپ ویندوز دارد.

5 ویژگی برتر گلکسی نوت 8 در زمینه‌ی بهره‌وری

در مورد مزایای آن نمی‌توان به‌طور قطعی نظر داد، اما تا حدی می‌توان از آن به‌عنوان جایگزین کامپیوتر رومیزی استفاده کرد. شاید آن روزی را ببینیم که در خانه و محل کار چنین داکی وجود داشته باشد و کاربران بتوانند گوشی خود را به آن وصل کنند و مانند یک کامپیوتر رومیزی از آن بهره ببرند.

سخن نهایی

گوشی گلکسی نوت ۸ شاید گران باشد، اما ظاهر زیبایی دارد و امکانات گسترده‌ای در آن تعبیه شده است. این گوشی باب میل کسانی است که از گوشی خود انتظارات زیادی دارند و انواع و اقسام کارها را با آن انجام می‌دهند. باوجود محبوبیت این سری گوشی‌ها، هنوز هیچ‌کدام از شرکت‌های رقیب نتوانسته‌اند گوشی قدرتمندی را ارائه دهند که توانایی رقابت با سری گوشی‌های نوت را داشته باشد.

شما چه فکر می‌کنید؟ اگر علاقه دارید این گوشی را بخرید، همین الان روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع: Android Authority

مطلب ۵ ویژگی برتر گلکسی نوت ۸ در زمینه‌ی بهره‌وری برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala