پیشنهاد این هفته کارشناس‌های دیجی‌کالا حسگر هوشمند گل و گیاه شیائومی (Xiaomi Plant Flower Care Smart Monitor) است. اگر گجت‌های هوشمند را وارد متن زندگی خود کنید، زندگی بدون آن‌ها برایتان دشوار خواهد شد. حسگر گل و گیاه شیائومی هم برای آسان‌تر کردن زندگی کاربران علاقه‌مند به پرورش گل و گیاه به بازار آمده و با قیمتی مناسب در اختیار کاربران قرار گرفته است. اگر کنجکاوید بدانید این حسگر چگونه به پرورش گل و گیاه شما کمک می‌کند، در ادامه با ما همراه باشید. گفتنی است شیوه  استفاده از این حسگر هوشمند شیائومی در قسمت نقد و بررسی آن آورده شده است.

مهسا گنجی

اولین باری که اسم حسگر هوشمند گل و گیاه شیائومی به گوشم رسید، چهره‌ی مامانم اومد جلوی چشمام. یعنی هربار مسافرت رفتن ما برای مامانم با یک غم بزرگ همراهه و اونم نگهداری از گلدون‌هاشه. یادمه سال‌ها پیش وقتی قرار بود به یک مسافرت طولانی بریم، بابا برای آب دادن گلدون‌های عزیزتر از جان مامان، کلید خونه‌رو داد به عموم که بیاد بهشون آب بده. تا اینجا همه‌‌چی خوب به‌نظر می‌رسید اما  قیافه‌ی حیرت‌زده‌ی مامانم اون لحظه‌ای دیدنی بود که پامونو گذاشتیم تو خونه و با زیرگلدونی‌های پر آب و حال ناخوب برگ گل‌ّ‌ها روبه‌رو شدیم! اون‌ّ‌ّ‌هایی که گل و گیاه دارن خوب می‌دونن که این صحنه خیلی صحنه‌ی غم‌انگیزیه! قضیه به عموی بنده‌خدام ربطی نداشت، وقتی به همسایه‌مون هم می‌سپردیم داستان همین بود. واسه این سوال مامانم هیچ‌وقت جوابی نداشتم: «که چرا هیچ‌کس نمی‌دونه باید چطور با گیاه‌ها رفتار کنه!‌ آخه چمن آب نمی‌دین که، هرکدوم واسه خودشون یه داستان دارن». حالا دیگه رطوبت و نور و بقیه‌ی چیزا بماند. با این حرفا فک نکنم لازم باشه دیگه بگم این دستگاه شیاومی مثل یک دایرت‌المعارف جمع‌وجور همراه برای گل‌ و گیاه‌های آپارتمانی چقدر می‌تونه به آدم‌ّ‌هایی که شیوه‌ی نگهداری از این موجودات زنده‌ی خوش انرژی اما پر ناز و ادا رو بلد نیستن کمک کنه.

زهرا چگینی

این روزا با وجود آلودگی‌ شهر بهترین راه اینه که چندتا گلدون کوچیک خوشگل رو توی اتاق و یا کنار میز کارمون داشته باشیم. شاید به واسطه همین چندتا گیاه آسیب کمتری بهمون وارد بشه. چه خوبه که وقتی یه گلدون جدید می‌خریم بدونیم چطور باید ازش مراقبت کنیم تا سریع خشک و خراب نشه. وقتی با این گجت کاربردی آشنا شدم اولش فکر کردم که این قیمت برای یه گجت؟! آیا ارزششو داره؟ ولی وقتی دیدم با هزینه‌ای که برای گلدونام می‌کنم، آخر با خشک شدن اون‌ها روبرو می‌شم، وسوسه شدم تهیه‌اش کنم. فقط کافیه این حسگر رو داخل خاک گلدون قرار بدم و از طریق اپلیکیشن موبایلم نحوه‌ی نگهداری و شرایط موجود اون گلدون رو بفهمم! این که جایی که گلدون رو قرار دادم از نظر دما و نور مناسب هست یا نه؟ یا اینکه مقدار آبی که به گلدون می‌دم براش کافیه؟

فهیمه تفرشی

گیاها همیشه تو سکوتن. ما رشد کردن تدریجیشون رو می‌بینم و کیف می‌کنیم؛ باهاشون حرف می‎زنیم، براشون موزیک می‎ذاریم و به این موجودات ساکن و ساکت دل می‌بندیم و وابسته‌شون می‌شیم. اگر بفهمید گیاهتون هم می‌تونه بدون اینکه از زرد و پژمرده شدنش نگران شید باهاتون حرف بزنه چه‌طور؟! خب این دقیقا کاریه که حسگر هوشمند گل و گیاه شیائومی انجام می‌ده و در واقع راه ارتباطی گیاه شماست. از طریق این دستگاه کوچک و ساده گیاهتون می‌گه تشنمه، گرسنمه، اکسیژن کم دارم. بیشتر بهم برس! اون‌وقته که اگر ازش دور باشید، می‌تونید به کسی بسپرید که به گیاهتون رسیدگی کنه. حتی وقتی کنار گیاهتون هم هستید گاهی ممکنه انقدر سرتون شلوغ شه که از این عضو خانوادتون غافل بشید و وچقدر خوبه وقتی دارید با گوشی موبایل کار می‌کنید، لابه‌لای اپلیکیشن‌ها جایی هم برای بررسی وضعیت گیاهتون وجود داشته باشه.

مطلب اگه قراره این هفته فقط یه چیز بخرید، حسگر هوشمند گل و گیاه شیائومی بخرید برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala