قرار گرفتن نام هواوی در لیست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا به این معنی است که شرکت مذکور اجازه تجارت با شرکت‌های آمریکایی را ندارد و به همین خاطر گوشی‌های هواوی P40 مانند دیگر گوشی‌های جدید این شرکت فاقد سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل هستند. این ممنوعیت همچنین شامل سخت‌افزار هم می‌شود و هواوی حق استفاده از قطعات ساخته شده توسط شرکت‌های آمریکایی را ندارد.

با این حال، روزنامه فایننشال تایمز با کالبدشکافی هواوی P40 پرو متوجه شده که این ممنوعیت برای گوشی موردنظر صدق نمی‌کند. طبق این بررسی، این گوشی از ماژول‌های مربوط به فرکانس‌های رادیویی و آنتن‌های ساخت شرکت‌های آمریکایی کوالکام، Skyworks و Qorvo بهره می‌برد. اگرچه کوالکام مدتی قبل مجوز همکاری با هواوی را از طرف وزارت بازرگانی ایالات متحده دریافت کرده، اما مشخص نیست که آیا Skyworks و Qorvo هم چنین مجوزی را دارند یا نه.

هواوی

باید خاطرنشان کنیم که پرچم‌دار قبلی هواوی‌ یعنی میت ۳۰ پرو بدون داشتن قطعات آمریکایی روانه‌ی بازار شده است. در حال حاضر معلوم نیست که چرا هواوی از این قطعات ساخت آمریکا استفاده کرده زیرا این شرکت همواره می‌گوید که بدون نیاز به قطعات ساخت شرکت‌های این کشور می‌تواند گوشی‌های موردنظر خود را آماده کند و البته نمی‌توان موفقیت هواوی‌ در این زمینه را کتمان کنیم.

منبع: Android Central

The post هواوی P40 پرو علی‌رغم تحریم‌ها دارای قطعات آمریکایی است appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala