کاربرانی که بی‌صبرانه منتظر ارائه‌ی سری آیفون ۱۲ هستند، به نظر می‌رسد که شاید مدت بیشتری باید چشم‌انتظار این گوشی‌ها بمانند. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل مشغول بررسی احتمال به تعویق انداختن چند ماه برای عرضه آیفون ۱۲ است. به گفته منبعی که با سایت Nikkei صحبت کرده: «صرفنظر از محدودیت زنجیره تامین، اپل نگران است که وضعیت فعلی به طور قابل توجهی میل مصرف‌کنندگان برای ارتقا گوشی‌های خود را کاهش دهد که این موضوع می‌تواند فروش نخستین آیفون‌های ۵G را کاهش دهد.» این در حالی است که اپل انتظار دارد نخستین آیفون ۵G سروصدای بسیار زیادی راه بیندازد.

گفته می‌شود اپل از تامین‌کنندگان خود خواسته که برای ۲۰۲۰ حدود ۱۰۰ میلیون آیفون تولید کنند. با این حال پس از شیوع گسترده ویروس کرونا که اقتصاد جهانی را دچار مشکل کرده، احتمالا تعداد قابل توجی از کاربران قصد ندارند از جدیدترین فناوری اینترنت موبایل استفاده کنند. همچنین باید خاطرنشان کنیم که در حال حاضر شبکه‌های ۵G فقط در تعداد محدودی از شهرهای کشورهای پیشرفته عملیاتی شده‌اند.

آیفون 12

بر اساس منابع این سایت، مدیران اپل تا ماه May قصد دارند تصمیم نهایی در مورد تاخیر یا عدم تاخیر مربوط به عرضه آیفون ۱۲ را اتخاذ کنند. محدودیت‌های جدید مربوط به سفرها هم توانایی اپل برای ساخت نمونه‌های اولیه آیفون ۱۲ را دچار اختلال کرده است. این کمپانی قصد داشته از اوایل ماه مارس با همکاری با تامین‌کنندگان، نمونه‌های اولیه بیشتری از این گوشی‌ها بسازد. اما با توجه به اینکه ایالت کالیفرنیا قوانین محدودکننده مربوط به حضور در شرکت‌ها وضع کرده، اپل این کار را به تعویق انداخته است.

روی هم رفته، در بدترین حالت ممکن شاید سری آیفون ۱۲ در سال ۲۰۲۱ روانه‌ی بازار شود. چنین تاخیر بی‌سابقه‌ای نشان می‌دهد که اپل معتقد است اقتصاد با سرعتی که همه امیدوارند، بهبود نخواهد یافت.

منبع: Cult Of Mac

The post اپل احتمالا عرضه آیفون ۱۲ را چندین ماه عقب می‌اندازد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala