در این مطلب قصد داریم به تست سرعت گلکسی اس ۲۰ اولترا و آیفون ۱۱ پرو مکس بپردازیم تا ببینیم کدام پرچم‌دار می‌تواند در مدت زمان کمتری در اجرای برنامه‌ها و مولتی تسکینگ، مقایسه را به اتمام برساند!

گلکسی اس ۲۰ اولترا قدرتمندترین گوشی است که تا کنون شرکت سامسونگ آن را طراحی کرده. پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ در کنار ۱۶ گیگابایت حافظه رم و استفاده از حافظه داخلی از نوع UFS 3.0 باعث شده دستورات صادر شده کاربران در این محصول با بالاترین سرعت ممکن به اجرا درآیند.

در طرف مقابل اما پرچم‌دار سال گذشته اپل را در اختیار داریم. محصولی که به لطف سیستم عامل خوب خود نیازی به استفاده از رم‌هایی با ظرفیت بالا ندارد و تنها به ۴ گیگابایت بسنده کرده! در کنار این ۴ گیگابایت رم اما از پردازنده‌ای استفاده شده که هیچ یک از رقبای آن حتی عملکردی نزدیک به آن هم ندارند! هرچند اسنپدراگون ۸۶۵ تا حدودی این فاصله را کمتر از گذشته کرده اما باز هم A13 بهترین پردازنده موبایل سال ۲۰۲۰ است! مسئله‌ای که جدید نیست و چندین سال است که چیپست‌های سری A اپل را در صدر بهترین پردازنده‌ها می‌بینیم.

بیشتر بخوانید: مقایسه گلکسی اس ۲۰ اولترا با آیفون ۱۱ پرو مکس!

در تست سرعت اخیر که بین گلکسی نوت ۱۰ پلاس و آیفون ۱۱ پرو مکس انجام شد دیدیم که نماینده سامسونگ در بخش اجرای برنامه‌ها با فاصله زیادی از آیفون عقب افتاد. پردازنده بکار رفته در نوت ۱۰ پلاس اسنپدراگون ۸۵۵ بود که در مقابل A13 اصلا حرفی برای گفتن نداشت. اما در بخش مولتی تسکینگ که میزان رم بالا حرف اول را می‌زند، دیدیم که چگونه پرچم‌دار سامسونگ توانست فاصله زیاد را جبران کند و در مدت زمان کمتری از آیفون ۱۱ پرو مکس، مقایسه را به اتمام برساند. همین مسئله نیز باعث شد نوت ۱۰ پلاس تا اینجای کار سریع‌ترین گوشی باشد که Phonebuff آن را بررسی کرده!

احتمالا در تست سرعت گلکسی اس ۲۰ اولترا و آیفون ۱۱ پرو مکس نیز نتیجه مشابهی را خواهیم داشت. اما باید این نکته را هم در نظر بگیریم که از آن زمان تا کنون اپل بروزرسانی‌های متعددی را برای پرچم‌دار خود منتشر کرده تا عملکرد آن را بهینه‌تر از قبل کند. بنابراین ممکن است نتیجه رقم خورده با نتیجه‌ای که چند ماه پیش توسط این گوشی بدست آمد متفاوت باشد.

با این اوصاف باید به این نکته اشاره کنیم که در بخش اجرای برنامه‌ها هنوز هیچ گوشی نمی‌تواند یارای مقابله با آیفون‌ها را داشته باشد چون در این بخش بیشترین تاثیر را پردازنده دارد. اما در بخش مولتی تسکینگ اوضاع متفاوت است و می‌بینیم که iOS هنوز نتوانسته علی‌رغم این همه قابلیت‌های متعدد، در بخشی که اندروید سال‌ها برتر است، پیشرفت چشمگیری داشته باشد. نکته جالب اینجاست که آیفون ۱۱ پرو مکس زمانی که با گلکسی نوت ۱۰ پلاس توسط Phonebuff مورد بررسی قرار گرفت، مقایسه را در ۲ دقیقه و ۳۷ ثانیه به اتمام رساند و در این بررسی می‌بینیم که توانست این میزان را ۳ ثانیه کاهش دهد و آن هم مسلما به خاطر بروزرسانی‌هایی است که اپل برای آن عرضه کرده.

شما عزیزان می‌توانید تست سرعت گلکسی اس ۲۰ اولترا را در مقابل آیفون ۱۱ پرو مکس در زیر تماشا کنید.

بیشتر بخوانید: جدال نفس‌گیر آیفون ۱۱ پرو مکس و گلکسی نوت ۱۰ پلاس؛ کدام یک سریع‌تر است؟

منبه: bgr

The post تست سرعت گلکسی اس ۲۰ اولترا و آیفون ۱۱ پرو مکس؛ کدام یک سریع‌تر است؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala