بر اساس اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده، ظاهرا حدود یک ماه دیگر گوشی آیفون ۹ یا آیفون SE 2 رسما معرفی می‌شود. به همین خاطر طبیعی است که سرعت انتشار شایعات و گزارش‌های مربوط به این گوشی افزایش پیدا کرده است. در جدیدترین گزارش منتشر شده از جانب یکی از منابع معتبر، بار دیگر به قیمت پایه ۳۹۹ دلاری آیفون ۹ اشاره شده است.

«مینگ چی کو»، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، مدتی قبل اعلام کرد که قیمت آیفون ۹ مانند آیفون SE که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد، ۳۹۹ دلار خواهد بود. حالا سایت Fast Company به نقل برخی از منابع نزدیک به زنجیره تامین گوشی موردنظر، این موضوع را تایید کرده است.

آیفون 9

آیفون SE که در آن زمان با قیمت ۳۹۹ دلاری روانه‌ی بازار شد، از حافظه پایه ۱۶ گیگابایتی بهره می‌برد و امکانات آیفون اصلی را با قیمت بسیار کمتر و اندازه کوچک‌تری به ارمغان می‌آورد. به نظر می‌رسد بعد از گذشت حدود ۴ سال، اپل با عرضه آیفون ۹ می‌خواهد بار دیگر این رویکرد را تکرار کند.

گفته می‌شود آیفون ۹ از لحاظ طراحی تا حد زیادی مشابه آیفون ۸ است و به همین خاطر باید انتظار بهره‌گیری از نمایشگر ۴.۷ اینچی و حسگر اثر انگشت را داشته باشیم. در این میان، به‌لطف تعبیه تراشه قدرتمند A13، این گوشی مانند دیگر آیفون‌های مدرن می‌تواند تا چند سال جدیدترین نسخه iOS را دریافت کند.

مینگ چی کو خاطرنشان کرده که مدل پایه آیفون ۹ از حافظه ۶۴ گیگابایتی بهره می‌برد. برای مقایسه می‌توانیم به گوشی قدیمی آیفون ۸ با حافظه ۶۴ گیگابایتی اشاره کنیم که در حال حاضر با قیمت ۴۴۹ دلار فروخته می‌شود. اما آیفون ۹ با وجود بهره‌گیری از حافظه داخلی مشابه، از تراشه بسیار بهتری بهره می‌برد و در عین حال ۵۰ دلار ارزان‌تر هم محسوب می‌شود. البته در گزارش سایت Fast Company به حافظه داخلی آیفون ۹ اشاره نشده است.

آیفون 9

اما اپل که عمدتا علاقه‌ای به فروختن گجت‌های ارزان‌قیمت ندارد، چرا می‌خواهد چنین گجتی را روانه‌ی بازار کند؟ یکی از دلایل می‌تواند تمرکز بیشتر این شرکت بر سرویس‌های نرم‌افزاری باشد. اپل با این کار می‌خواهد تا حد ممکن تعداد کاربران حاضر در جدیدترین نسخه iOS را افزایش بدهد. باید بگوییم هنوز هم تعداد قابل توجهی از کاربران از گوشی‌های قدیمی مانند آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس استفاده می‌کنند و عرضه یک آیفون ۳۹۹ دلاری باعث می‌شود چنین افرادی انگیزه بیشتری برای خرید یک آیفون جدید پیدا کنند.

منبع: ۹To5Mac

The post آیفون ۹ به احتمال زیاد با قیمت ۳۹۹ دلاری عرضه می‌شود appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala