شرکت اپل به‌عنوان شرکتی شناخته می‌شود که برای طراحی و ساخت محصولات نوآورانه هیچ عجله‌ای ندارد. اما طبق گفته‌های یکی از مقامات ارشد سابق اپل، این شرکت حداقل برای ساخت نخستین آیپاد بسیار سریع‌تر از حد معمول عمل کرده است.

بر اساس اعلام «تونی فدل» (Tony Fadell)، او در مارس ۲۰۰۱ با استیو جابز در مورد ایده آیپاد صحبت کرده و در همان جلسه این ایده مورد تایید مدیرعامل اپل قرار گرفته است. در ماه مه، «فدل» نخستین عضو مربوط به این پروژه را به خدمت گرفت و ۷ ماه بعد این محصول به دست مشتریان رسید. چنین سرعتی برای یک محصول نوآورانه شگفت‌انگیز است.

آیپاد

در حال حاضر، اگرچه اپل از هزاران نیروی متخصص در حوزه‌های مختلف بهره می‌برد، ولی از آنجایی که برای روز اول عرضه باید میلیون‌ها محصول موردنظر را آماده کند، احتمالا نمی‌تواند با چنین سرعتی فرایندهای مختلف را پشت سر بگذارد. در ضمن در حال حاضر این شرکت هر ساله محصولات جدیدی را در حوزه‌های مختلف روانه‌ی بازار می‌کند که در سال ۲۰۰۱ تنوع محصولات اپل در این حد و اندازه فعلی نبود.

برای مقایسه این سرعت فرایند ساخت آیپاد می‌توانیم به نخستین آیفون اشاره کنیم که ۲.۵ سال بعد از آغاز تلاش اپل برای ساخت گوشی مبتنی بر نمایشگر لمسی، این محصول معرفی شد. در ضمن مطمئنا قبل از آن هم متخصصان این شرکت زمان زیادی در واحدهای تحقیق و توسعه مشغول بررسی چنین ایده‌ای بوده‌اند. توسعه اپل واچ هم از اوایل ۲۰۱۲ آغاز شد و در سپتامبر ۲۰۱۴ این محصول رسما معرفی شد. اگرچه در مورد محصولات فعلی اپل اطلاعات دقیقی در مورد زمان‌بندی روند طراحی و ساخت وجود ندارد، اما گفته می‌شود اپل حدود ۲ تا ۳ سال قبل از معرفی مدل‌های جدید آیفون فرایند مربوط به طراحی و ساخت آن‌ها را آغاز می‌کند.

منبع: Cult Of Mac

The post فرایند طراحی تا عرضه نخستین آیپاد فقط ۷ ماه طول کشیده است appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala