به احتمال زیاد، حداکثر تا ۴ ماه دیگر باید منتظر عرضه رسمی گوشی‌های سری گلکسی اس ۱۱ به بازار باشیم. چرا که سامسونگ معمولا گوشی‌های این سری را در ماه فوریه روانه بازار می‌کند. اما طبیعی است که قبل از معرفی یک محصول، همیشه بازار شایعات داغ بوده و جزئیات ریز و درشت آن‌ها در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

حال وب‌سایت SafetyKorea، یک باتری را با شماره مدل EB-BG980ABY تایید کرده که یعنی قرار است در یکی از گوشی‌های سامسونگ با شماره مدل G980 مورد استفاده قرار گیرد. گلکسی اس ۱۰e سامسونگ که پرچم‌دار مقرون به صرفه سری اس ۱۰ محسوب می‌شود، با شماره مدل SM-G970 روانه بازار شد و خب از همین موضوع نیز می‌توان نتیجه گرفت این باتری قطعا برای گلکسی اس ۱۱e در نظر گرفته شده است.

همچنین تصویری از باتری این گوشی نیز به اشتراک گذاشته شده ولی از کیفیت بالایی برخوردار نیست. با این حال می‌توان دید که توان آن حدودا ۱۴.۳۶ وات ساعت و ولتاژ آن ۳.۸۵ وات است، بنابراین می‌توان گفت ظرفیت باتری ۳۷۳۰ میلی‌آمپر ساعت خواهد بود.

گلکسی اس 11e گلکسی اس 11e
  • گلکسی اس 11e
  • گلکسی اس 11e

اگر این آمار و ارقام درست باشد، به احتمال زیاد شاهد ظرفیت‌های معمول‌تری مانند ۳۸۰۰ یا ۳۹۰۰ میلی‌آمپر ساعت خواهیم بود که در تبلیغات سامسونگ نیز به آن اشاره شده. با توجه به اینکه باتری گلکسی اس ۱۰e حدودا ۳۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد، بنابراین می‌توان گفت گلکسی اس ۱۱e حدودا ۲۰ درصد باتری قوی‌تری در اختیار دارد.

از آن‌جایی هم که شکل باتری مربعی شکل است، بنابراین می‌توان گفت سامسونگ در طراحی باتری این گوشی، کاملا طراحی نسل قبل را فراموش کرده و باتری جدیدی را با ظرفیت و شکل متفاوت طراحی کرده.

برخی از شایعات حاکی از آن است که دلیل بهبود باتری در این گوشی، به نمایشگر ۹۰ هرتزی و پشتیبانی از فناوری ۵G بر می‌گردد که طبیعتا مصرف باتری را افزایش می‌دهند. همچنین گفته می‌شود تمامی مدل‌های گلکسی اس ۱۱ از اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کنند. یعنی دیگر مانند سری اس ۱۰، تنها یک مدل ۵G در نظر گرفته نمی‌شود.

سوای این مسائل، نام رمز ماژول دوربین گلکسی اس ۱۱ نیز به بیرون درز کرده و اگرچه دانستن آن چندان مهم نیست، اما در این مورد، اسم رمز انتخاب شده اشاره به موضوع کاملا مهمی دارد و آن هم لنز پریسکوپی ماژول دوربین این گوشی است که تا ۵ برابر قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال دارد! نام رمز این دوربین، هابل است که از تلسکوپ فضایی هابل برداشته شده. این تلسکوپ فوق‌العاده قدرتمند می‌تواند تصاویر راه دور از کهکشان‌ را با بزرگ‌نمایی خارق‌العاده‌ای ثبت کند.

منبع: gsmarena

The post گلکسی اس ۱۱e سامسونگ به یک باتری ۳۷۳۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز خواهد شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala