اپل روز گذشته گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ را منتشر کرد که طبق آن، این شرکت در این مدت موفق شده با کسب درآمد ۶۴ میلیارد دلاری رکوردشکنی کند. مانند گزارش‌های قبلی، این بار هم شاهد کاهش فروش آیفون ولی افزایش درآمد به دست آمده از سرویس‌ها هستیم. به عبارتی دیگر، استراتژی جدید اپل در مورد کاهش تمرکز بر سخت‌افزار و افزایش توجه به سرویس‌های نرم‌افزاری موفق بوده است.

درآمد این دوره نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲ درصد افزایش یافته است. در این میان، فروش آیفون‌ها که کماکان مهم‌ترین بخش سودآور این کمپانی محسوب می‌شود، به روند نزولی خود ادامه می‌دهد. در این مدت فروش آیفون درآمد ۳۳.۳۶ میلیارد دلاری به ارمغان آورده که این یعنی شاهد کاهش ۹.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم. از طرفی دیگر، اپل موفق شده در همین مدت درآمد ۱۲.۵ میلیارد دلاری به لطف سرویس‌های خود کسب کند که روند افزایشی درآمد این بخش از شرکت را نشان می‌دهد. اپل می‌گوید در حال حاضر بیش از ۴۵۰ میلیون کاربر از سرویس‌های پولی این شرکت استفاده می‌کنند که این رقم در سال گذشته فقط ۳۳۰ میلیون بوده است.

اپل

درآمد کامپیوترهای مک هم با کاهش ۵ درصدی به ۶.۹۹ میلیارد دلار رسیده است ولی آیپدها با کسب درآمد ۴.۶۵ میلیارد دلاری و ساعت هوشمند و دیگر گجت‌های هوشمند با درآمد ۶.۵۲ میلیارد دلاری از بخش‌های موفق این شرکت محسوب می‌شوند.

این گزارش مالی، آمار مربوط به سرویس گیمینگ اپل آرکید را در بر می‌گیرد ولی در این میان باید به سرویس استریمینگ اپل تی‌وی پلاس اشاره کنیم که چند روز دیگر کار خود را آغاز می‌کند و باید ببینیم بودجه هنگفتی که اپل برای این سرویس کنار گذاشته، آیا می‌تواند درآمد قابل توجهی برای این شرکت به ارمغان بیاورد یا نه.

گزارش مالی بعدی اهمیت زیادی دارد زیرا در این مدت فصل تعطیلات فروش گجت‌ها را افزایش می‌دهد و باید ببینیم سرویس تی‌وی پلاس تا چه حد می‌تواند مورد توجه کاربران قرار بگیرد. این کمپانی پیش‌بینی کرده در سه‌ماهه بعدی می‌تواند بین ۸۵.۵ تا ۵۹.۵ میلیارد دلار درآمد کسب کند و باید خاطرنشان کنیم در سه‌ماهه نخست ۲۰۱۹ رقم درآمد این شرکت ۸۴.۳ میلیارد دلار بوده است.

منبع: The Verge

The post کاهش فروش آیفون منجر به کاهش درآمد اپل نشده است appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala