به‌ نظر می‌رسد سامسونگ از برند اکتیو پرچم‌داران سری S خود ناامید شده است و قصد دارد با معرفی زیر مجموعه جدیدی با عنوان «لایت» بازار گوشی‌های رده‌بالای خود را رونق ببخشد. البته این شرکت چند سالی است که هر نسل از پرچم‌داران خود را در نسخه‌های مختلف به بازار عرضه می‌کند.

در سال جاری، شاهد معرفی سه نسخه از گلکسی S10 (نسخه ۵G در نظر گرفته نشده) و دو نسخه از گلکسی نوت ۱۰ بوده‌ایم؛ اما به نظر می‌رسد با وجود این‌که تنها دو ماه به پایان سال ۲۰۱۹ باقی مانده است، کره‌ای‌ها قصد دارند دو گوشی جدید با نام‌های گلکسی S10 لایت و گلکسی نوت ۱۰ لایت را به مجموعه پرچم‌داران خود بیافزایند.

شاید این تصمیم سامسونگ نیز همچون تصمیمش درباره پسوند «نئو» در گلکسی نوت ۳ نئو یا پسوند «اکتیو» در چند نسل از پرچم‌داران سری اس، در نهایت به یک نشان جدید و دائمی منجر نشود و پس از مدتی پسوند «لایت» نیز کنار گذاشته شود. این شرکت در سال گذشته نیز یک گوشی از سری گلکسی را با نام S Light Luxury معرفی کرد که با نام گلکسی S8 لایت نیز شناخته می‌شد و تنها در بازار چین به فرش رسید. عرضه یک نسخه سبک‌تر از پرچم‌داران با پسوند لایت یا هر پسوند دیگری، یک ترفند برای افزایش فروش و کسب سهم بیشتر از بازار است، اما با وجود نسخه ارزان‌ قیمت گلکسی S10e، معرفی گلکسی S10 لایت قابل درک نیست.

گلکسی اس 10

با این حال، سامسونگ در حال توسعه گوشی هوشند ناشناخته‌ای با شماره مدل SM-G770F است که به شماره مدل‌های گلکسی S10 با کد SM-G973F و گلکسی S10e با کد SM-G970F نیز شباهت دارد.

البته این احتمال نیز وجود دارد که گوشی مذکور در نهایت با نام گلکسی S11 لایت راهی بازار شود، اما فعلا در خبرها بیشتر بر گلکسی S10 لایت تاکید می‌شود. علاوه بر نام، زمان معرفی این محصول نیز مشخص نیست و هنوز نمی‌دانیم که قرار است SM-G770F در سال جاری رونمایی شود، یا معرفی و عرضه آن به سال ۲۰۲۰ موکول خواهد شد.

مدتی قبل، در گزارشی به ویژگی‌های فاش شده گلکسی S10 لایت پرداختیم. امروز نیز نتایجی از بنچ‌مارک SM-G770F منتشر شده است که برخی از ویژگی‌های ذکر شده گزارش مذکور را تایید می‌کند. در فهرست منتشر شده از اطلاعات مربوط به این دستگاه که در پایگاه داده Geekbench به ثبت رسیده است، مشخصاتی را مشاهده می‌کنیم که می‌توان گفت کاملا با کلمه «لایت» در تناقض هستند.

یک محصول کاملا قدرتمند با اندروید ۱۰

به نظر می‌رسد گلکسی S10 لایت از چیپست قدرتمند اسنپ دراگون ۸۵۵ استفاده خواهد کرد که در بسیاری از پرچم‌داران امسال از جمله خانواده‌های گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی S10 (نسخه‌های ویژه بازار آمریکا) نیز حضور داشت. علاوه بر استفاده از چیپست پرچم‌دار، این گوشی از یک حافظه رم ۸ گیگابایتی نیز بهره می‌گیرد که باز هم به بسیاری از پرچم‌داران ۲۰۱۹ شباهت دارد. حتی در میان پرچم‌داران سامسونگ نیز فقط گلکسی نوت ۱۰ پلاس از حافظه رم بالاتر از ۸ گیگابایت استفاده می‌کند و نکته جالب این است که این شرکت برای گلکسی S10e از ۶ گیگابایت حافظه رم استفاده کرده است.

گلکسی S10 لایت

متاسفانه در این فهرست فقط به مدل پردازنده، میزان حافظه رم و اندروید ۱۰ اشاره شده است و اطلاعاتی از سایر مشخصات سخت افزاری به اشتراک گذاشته نشده است. با توجه به این که هنوز بسیاری از ویژگی‌های مهم دیگر، مانند ابعاد و رزولوشن نمایشگر، ترکیب دوربین‌های اصلی و سلفی، فناوری‌های تشخیص هویت و ظرفیت باتری نامشخص است؛ قضاوت درباره این محصول و موفقیت یا عدم موفقیت آن دشوار است. همچنین باید در نظر داشت که جعل کردن اسنادی مشابه با فهرست‌های Geekbench چندان هم کار سختی نیست و ممکن است این تصویر ساختگی باشد؛ اما هر چه که هست، با مشخصات مطرح شده در شایعات پیشین مطابقت دارد.

سامسونگ با تصمیم‌های گیج‌کننده خود، دقیقا چه می‌کند؟

تنوع سخت افزار همیشه یکی از عوامل اصلی ایجاد تنوع در اکوسیستم اندروید بوده است و بسیاری از کاربران با در نظر گرفتن این تفاوت‌ها دست به انتخاب می‌زنند. اما ممکن است سامسونگ با عرضه محصولات بسیار مشابه با یکدیگر، راه را اشتباه رفته باشد. شایعات منتشر شده و مشخصات ذکر شده برای گلکسی S10 لایت با یک دستگاه دیگر که هنوز معرفی نشده است نیز هم‌خوانی دارند.

گلکسی S10 لایت

میان‌رده گلکسی A91 که خود شباهت بسیاری به گلکسی A90 5G دارد، ظاهرا علاوه بر پشتیبانی از نسل پنجم، به دوربین چهارگانه با سنسورهای ۱۰۸، ۱۶ و ۱۲ مگاپیکسلی و یکی سنسور سه بعدی مدت پرواز (ToF) مجهز خواهد بود. گلکسی نوت ۱۰ لایت نیز محصول دیگری است که می‌تواند ذهن ما را با سوال‌های مشابه به خود مشغول کند.

درباره قیمت گلکسی S10 لایت نیز باید گفت که با توجه به استفاده از چیپ پرچم‌دار اسنپ دراگون ۸۵۵ و رم ۸ گیگابایتی، نباید انتظار محصولی با رده قیمتی پایین‌تر از ۷۰۰ دلار را داشته باشیم.

منبع: Phone Arena

The post نتایج بنچ‌مارک‌ گلکسی S10 لایت سخت افزاری قدرتمند را نوید می‌دهند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala