روز گذشته سامسونگ یک کانسپت از گوشی جدید تاشو خود به نمایش گذاشت. این اتفاق در مراسم توسعه‌دهندگان سامسونگ اتفاق افتاد و این گوشی کانسپت جدید، هنوز هیچ نامی ندارد. نکته هیجان انگیز، نحوه تا شدن گوشی است که شبیه به گوشی‌های تاشو کلاسیک است.

این فرم فکتور جدید نه تنها باعث می‌شود تا با گوشی کوچک‌تر و «جیبی‌تر» روبرو باشیم، بلکه نحوه استفاده ما از گوشی را هم تغییر می‌دهد. این جمله را Heysoon Jeong، مدیر بخش تحقیق و توسعه سامسونگ، در مراسم دیروز اعلام کرد. ایده اصلی که پشت این کانسپت وجود داشته این بوده که سامسونگ تکنولوژی نمایشگر تاشوی خود را فراتر ببرد و محصولی کامپکت تولید کند.

سامسونگ البته زمان زیادی برای توضیحات بیشتر درباره این محصول صرف نکرد و حتی اسمی هم برای این گوشی انتخاب نشده است. این یعنی حتی نمی‌دانیم که آیا روزی چنین محصولی از طرف سامسونگ خواهیم دید یا خیر. همچنین در مورد تکنولوژی‌های استفاده شده در این محصول صحبتی به میان نیامد که این یعنی نمی‌دانیم نمایشگر تاشو آن تا چه حد نسبت به گلکسی فولد پیشرفت داشته است.

سامسونگ از نمایش این کانسپت استفاده کرد تا بتواند One UI جدید را به نمایش بگذارد. Jeong در این زمینه اعلام کرد که «ما به عنوان پیشرو در دسته‌بندی گوشی‌های تاشو، می‌دانیم که فرم فکتور جدید، نیاز به تجربه کاربری جدید دارد».

سامسونگ روی بهبود رابط کاربری اختصاصی خود کارهای زیادی کرده و این کار را مخصوصا با معرفی گلکسی فولد شاهد بودیم. حالا اما این شرکت One UI 2 را معرفی کرده که در آن سعی شده المان‌های مختلف رابط کاربری، طراحی بهتری داشته باشند. از جمله تغییرات ایجاد شده در رابط کاربری جدید نیز می‌توانیم به اضافه شدن ژست‌های حرکتی اندروید ۱۰ به One UI 2 اشاره کنیم.

One UI 2 بهبودهایی در زمینه نمایش اطلاعات داشته و کار با یک دست با این رابط کاربری نیز ساده‌تر از نسل اول One UI شده است. رنگ‌های آیکن‌ها حالا کمی روشن‌تر شده‌اند و آیکن‌های متحرک هم به این رابط کاربری اضافه شده‌اند. همچنین یک حالت کامل Dark Mode در One UI 2 وجود خواهد داشت که نسبت به نسخه‌های قبلی، بهبود داشته است. در مجموع تغییرات ظاهری این رابط کاربری نسبت به نسل قبلی خیلی زیاد نیستند اما بیشتر سعی شده تا بخش‌های مختف از نظر ظاهری، بهبود پیدا کنند.

جدا از نرم‌افزار، کانسپت گوشی تاشو جدیدی که معرفی شده، به نظر می‌رسد آینده محصولاتی چون گلکسی فولد باشد. از آن‌جایی که گلکسی فولد در زمان عرضه مشکلات سخت‌افزاری زیادی در زمینه نمایشگر تاشو خود داشت، باید ببینیم که سامسونگ چه بهبودهایی را در زمینه نمایشگر تاشو گوشی جدید خود ایجاد خواهد کرد. بار دیگر باید بگوییم متاسفانه سامسونگ اطلاعات بیشتری از این گوشی جدید نداد اما همین‌که می‌دانیم چنین محصولی در دست ساخت قرار دارد، خبر خوشحال کننده‌ای است. همچنین باید ببینیم که آیا ابتدا سامسونگ چنین محصولی را معرفی می‌کند یا ابتدا شاهد موتورولا RAZR جدید خواهیم بود که دارای چنین نمایشگری است. شما درباره این محصول و این فرم فکتور چه فکر می‌کنید؟

منبع: TheVerge

The post سامسونگ یک گوشی کانسپت جدید با نمایشگر تاشو معرفی کرد! appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala