روز گذشته، شرکت چینی DJI، از اولین اکشن‌کم خود رونمایی کرد که به صورت مستقیم، دوربین‌های گوپرو هیرو ۷ بلک را به چالش خواهد کشید. اسم این دوربین اوزمو اکشن است و با برچسب قیمتی ۳۴۹ دلاری خود، نه تنها از رقیب مستقیم خود یعنی هیرو ۷ بلک ارزان‌تر است، بلکه دارای یک نمایشگر در بخش جلویی دوربین است که کار را برای فیلم‌برداری، ساده‌تر می‌کند.

بر خلاف دوربین‌های گوپرو که نمایشگر رنگی آن‌ها در بخش پشتی دوربین قرار گرفه و یک نمایشگر سیاه و سفید که تنها برای نمایش تنظیمات در بخش جلویی قرار دارد، در اوزمو اکشن شاهد دو نمایشگر رنگی در بخش پشتی و جلویی دوربین هستیم که با هر دو می‌توان صحنه‌های در حال عکاسی یا فیلم‌برداری را تماشا کرد. نمایشگر جلویی ازومو اکشن اندازه ۱.۴ اینچی دارد و برای ولاگرها و کسانی که می‌خواهند از خود سلفی بگیرند، عالی خواهد بود. در بخش پشتی این دوربین نیز نمایشگری ۲.۲۵ اینچی لمسی قرار گرفته است.

سنسور دوربین اوزمو اکشن، اندازه ۱/۲.۳ اینچی دارد و رزولوشن آن ۱۲ مگاپیکسلی است. این دوربین می‌تواند با این سنسور، با رزولوشن ۴K و تا سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه با بیت‌ریت ۱۰۰Mbps فیلم‌برداری داشته باشد. همچنین امکان فیلم‌برداری ۴K به صورت HDR نیز با این دوربین امکان‌پذیر است اما سرعت آن به ۳۰ فریم بر ثانیه محدود می‌شود. فیلم‌برداری آهسته نیز با رزوشولن ۱۰۸۰P یا ۷۲۰P و با سرعت ۲۴۰ نیز در اوزمو اکشن حاضر خواهد بود.

جدا از این موارد، اوزمو اکشن از یک تکنولوژی نرم‌افزاری جدید شرکت DJI بهره می‌برد که لرزشگیر RockSteady نام دارد. این لرزشگیر، حتی در فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه نیز کار می‌کند و می‌تواند لرزش‌های تصویر را تا حد بالایی بگیرد.

همچنین بدنه این دوربین تا ۱۱ متر ضد آب است و می‌تواند روی مانت‌های مخصوص گوپرو هم سوار شود! Wi-Fi و بلوتوث هم در لیست مشخصات این دوربین قرار دارند که به کمک آن‌ها و البته اپلیکیشن موبایلی DJI، می‌شود به سرعت فایل‌های ثبت و ضبط شده را، منتقل کرد. DJI طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی مختلف را هم برای این دوربین فراهم کرده که از قاب‌های ضد‌آب گرفته تا آداپتر اتصال میکروفون و حتی فیلتر‌های ND را شامل می‌شود.

دوربین DJI اوزمو اکشن از همین حالا از طریق وب‌سایت DJI به فروش می‌رسد و از شش روز دیگر در فروشگاه‌های فیزیکی نیز به فروش خواهد رسید. قیمت این دوربین نیز همانطور که گفتیم، ۳۴۹ دلار مشخص شده است. شما درباره DJI اوزمو اکشن چه فکر می‌کنید؟

منبع: GSMArena

The post DJI اوزمو اکشن به جنگ گوپرو می‌آید appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala