بالاخره مراسم وان پلاس در شهر لندن برگزار شد و جدیدتری پرچمداران این شرکت نیز معرفی شدند. در کنار وان پلاس ۷ پرو که بهترین گوشی این شرکت است و در پستی جداگانه به آن پرداخته‌ایم، این شرکت یک گوشی دیگر و البته یک هدفون جدید معرفی کرد که حالا بدون هیچ مقدمه‌ای، سراغ آن‌ها می‌رویم.

وان پلاس ۷

از دیشب تا به حال، تمام اخبار دنیای گوشی‌های هوشمند، پیرامون گوشی وان پلاس ۷ پرو بوده است. حتی در مراسم خود وان پلاس نیز بیش از وان پلاس ۷، به نسخه پرو از این گوشی پرداخته شد اما در هر صورت، وان پلاس ۷ نیز گوشی جدید وان پلاس به حساب می‌آید.

گوشی وان پلاس ۷ را می‌توان ترکیبی از OnePlus 6T و OnePlus 7 Pro نامید. این گوشی همچنان نمایشگر ۶.۴۱ اینچی Optic AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰P+ خود را از وان پلاس ۶T قرض گرفته اما مشخصات فنی آن، تا حد بسیار زیادی به گوشی ۷ پرو شبیه است. همچنین سنسور اثر انگشت سریع‌تر وان پلاس ۷ پرو، در این گوشی نیز حاضر خواهد بود.

مهم‌ترین نقطه اشتراک وان پلاس ۷ با نسخه پرو، پردازنده اسنپدراگن ۸۵۵ است. حافظه داخلی این گوشی نیز از نوع UFS 3.0 خواهد بود و این گوشی در دو نسخه با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و رم ۶ گیگابایتی و نسخه دیگر با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی و رم ۸ گیگابایتی، عرضه خواهد شد.

وان پلاس ۷ به جای سه دوربین، از دو دوربین بهره می‌برد. دوربین اصلی این گوشی ۴۸ مگاپیکسلی خواهد بود و دارای لرزشگیر اپتیکال هم هست. اما لنز این دوربین، دیافراگم بسته‌تری (f/1.7 در مقابل f/1.6 در نسخه پرو) دارد که باعث می‌شود نور کمتری به سنسور برسد اما تفاوت آنقدرها نخواهد بود. دوربین دوم نیز ۵ مگاپیکسلی خواهد بود و صرفا وظیفه سنجش عمق میدان در عکس‌های پرتره را به عهده دارد و خبری از لنز تله‌فوتو یا اولترا واید نیست. در هر صورت، ویژگی‌های نرم‌افزاری مثل HDR+ و Super Resolution و همچنین حالت عکاسی در شب نیز برای دوربین این گوشی در نظر گرفته شده است.

دوربین سلفی این گوشی نیز ۱۶ مگاپیکسلی است و می‌تواند با رزولوشن ۱۰۸۰P و با لرزشگیر دیجیتال، فیلم‌برداری داشته باشد. صحبت از فیلم‌برداری شد و باید بگوییم دوربین اصلی این گوشی نیز می‌تواند با رزولوشن ۴K و با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه یا ۱۰۸۰P با حداکثر سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه و یا در نهایت با رزولوشن ۷۲۰P و حداکثر سرعت ۴۸۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری داشته باشد.

همچنین یک ویژگی جدید که به این گوشی و البته وان پلاس ۷ پرو اضافه شده، امکان پخش صدا به صورت استریو است. این گوشی‌ها برای این کار، از خروجی صدا در لبه پایینی گوشی و خروجی صدا در بالای نمایشگر، استفاده می‌کنند.

در نهایت، باتری وان پلاس ۷ نیز همچنان همان باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپری OnePlus 6T است که با شارژری با سرعت ۲۰ وات، شارژ می‌شود. این گوشی در دو رنگ مشکی و قرمز با قیمت پایه ۵۴۹ یورو برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی و قیمت ۵۹۹ یورو، برای مدل ۲۵۶ گیگابایتی، عرضه خواهد شد.

هدفون جدید OnePlus Bullets Wireless 2

در کنار این گوشی‌ها، وان پلاس جدیدترین هدفون بلوتوث خود را هم معرفی کرد. اسم این هدفون، وان پلاس Bullet Wireless 2 است و قیمت آن نسبت به نسل قبلی خود نیز سی دلار بیشتر شده که البته در کنار آن، کیفیت و راحتی هدفون هم بالاتر شده است.

با این افزایش قیمت از ۶۹ به ۹۹ دلار، این هدفون‌ها بهتر در گوش جای می‌گیرند و ظاهر جذاب‌تری هم دارند. همچنین تمام نکات مثبتی که درباره هدفون قبلی وجود داشت، در این هدفون هم دیده می‌شود. کیفیت صدای خروجی بهبود یافته و درگیرکننده است و وقتی در گوش‌تان قرار می‌گیرد، قرار نیست به سادگی از گوش شما خارج شوند. بخش دارای باتری نیز به سادگی و راحتی دور گردن کاربر می‌نشیند و هیچ مزاحمت ایجاد نمی‌کند.

از نظر فنی، درون گوشی‌های این هدفون، دو آرماتور برای صداهای زیر و بالا قرار گرفته است. همچنین وان پلاس تکنولوژی شارژ سریع Warp را هم در این هدفون قرار داده که می‌تواند تا ده ساعت پخش موسیقی با این هدفون را تنها در ده دقیقه شارژ، فراهم کند. در حالت شارژ کامل نیز این هدفون می‌تواند تا ۱۴ ساعت پخش داشته باشد.

دو ویژگی بلوتوث ۵ و AptX HD هم در این هدفون پشتیبانی می‌شوند که می‌توانند خروجی صدای باکیفیتی را برای کاربر فراهم کنند. همچنین ویژگی جذاب دیگر، امکان اتصال سریع به گوشی‌های وان پلاس را فراهم می‌کند. درواقع هربار که این هدفون را در کنار یک گوشی وان پلاس روشن کنید، اسم و مدل هدفون روی صفحه گوشی ظاهر می‌شود و تنها با لمس دکمه اتصال، هدفون به سرعت به گوشی وصل می‌شود.

شاید تنها ایرادی که به این هدفون می‌توان گرفت، این است که قیمت این هدفون نسبت به نسل قبلی خود، گران‌تر شده است. درواقع دلیل اصلی برای خرید نسل اول هدفون‌های OnePlus Bullets، برچسب قیمتی ۶۹ دلاری آن بود اما حالا این قیمت بیشتر شده و درواقع حالا مسئله کیفیت در میان است. آنطور که نویسنده ورج نوشته، این هدفون خروجی صدای باکیفیتی دارد اما همچنان برای کاربران سخت خواهد بود تا در نگاه اول به این محصول اعتماد کنند و ۹۹ دلار برای آن پرداخت کنند.

منبع: TheVerge, GSMArena

The post از وان پلاس ۷ تا هدفون جدید، مروری بر مراسم دیشب در لندن appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala