بالاخره انتظارات به سر رسید و دقایقی پیش، شرکت وان پلاس از جدیدترین پرچمدار خود با نام وان پلاس ۷ پرو، رونمایی کرد. البته در کنار این گوشی، وان پلاس ۷ معمولی هم معرفی شد اما ستاره مراسم معرفی این شرکت، وان پلاس ۷ پرو بود.

هر دو گوشی از بسیاری جهات شبیه به یکدیگر هستند و برای مثال هر دو از آخرین پردازنده کوالکام، بلندگوی استریو، شارژر جدید Warp Charge و دوربین‌های جدید بهره می‌برند اما وان پلاس ۷ ترجیح داده همان طراحی نسل قبلی خود یعنی وان پلاس ۶T را حفظ کند. اما وان پلاس ۷ پرو نمایشگری کاملا بهتر خواهد داشت که خبری از بریدگی در این نمایشگر نیست. همچنین این گوشی، اولین محصول وان پلاس است که نمایشگر آن رزولوشن QHD+ دارد و در بخش پشتی آن نیز شاهد سه دوربین هستیم که یکی از آن‌ها اولترا واید، یکی معمولی و دیگری تله‌فوتو با زوم سه برابری خواهد بود.

علاوه بر این‌ها، وان پلاس ۷ پرو اولین گوشی وان پلاس است که قیمت گران‌تری هم دارد و مدل پایه آن قیمت ۶۶۹ دلاری دارد و در بهترین مدل، با قیمت ۷۴۹ دلار عرضه می‌شود. درواقع این گوشی ۱۱۰ دلار گران‌تر از پرچمدار قبلی وان پلاس است که شش ماه پیش به بازار عرضه شد. این افزایش قیمت یعنی وان پلاس بالاخره وارد رقابت مستقیم با شرکت‌هایی مثل اپل و سامسونگ شده و برای این کار، با دست پر هم وارد میدان شده است.

جذابیت اصلی وان پلاس ۷ پرو، در نمایشگر این محصول خلاصه می‌شود. اگر گردی گوشه‌های نمایشگر را حساب کنیم، با نمایشگری ۶.۵ اینچی طرف هستیم که در کناره‌ها دارای خمیدگی است. این نمایشگر بزرگ، از نوع OLED بوده و حاشیه‌های خیلی باریکی در اطراف آن دیده می‌شود. جدا از اندازه و شکل که ما را یاد پرچمداران سامسونگ و هواوی می‌اندازد، این نمایشگر همانطور که گفتیم هیچ بریدگی یا حفره‌ای برای جای دادن دوربین سلفی ندارد چراکه این دوربین، با مکانیزم پاپ‌آپ از لبه بالایی محصول خارج می‌شود. وان پلاس ادعا می‌کند که دوربین پاپ‌آپ را تا سیصد هزار بار آزمایش کرده و برای آن مشکلی پیش نیامده است. به طور خلاصه اگر روزی ۱۵۰ بار هم از دوربین سلفی استفاده کنید، این دوربین بیش از پنج سال و نیم برای شما بدون مشکل کار می‌کند.

علاوه بر اینکه نمایشگر وان پلاس ۷ پرو اندازه بزرگی دارد و حاشیه‌های چندانی هم در کنار آن دیده نمی‌شود، این نمایشگر سرعت نرخ تجدید ۹۰ هرتزی دارد که به عبارت دیگر یعنی سرعت نمایش این صفحه نمایش، ۹۰ فریم در ثانیه است. این سرعت یعنی ۵۰ درصد سریع‌تر از تقریبا تمام گوشی‌ها به جز برخی گوشی‌های گیمینگ. سرعت این نمایشگر می‌تواند تجربه‌ای بسیار روان و البته دلچسب برای کاربران وان پلاس ۷ پرو فراهم کند. همچنین صفحه نمایش وان پلاس ۷ پرو از فناوری‌های HDR و HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند.

در نهایت، در زیر پنل جذاب نمایشگر وان پلاس ۷ پرو شاهد سنسور اثر انگشت این گوشی هستیم که دو برابر از سنسور اثر انگشت وان پلاس ۶T بزرگ‌تر است و سرعت آن نیز بیشتر شده.

گوشی وان پلاس ۷ پرو در سه نسخه مختلف به فروش می‌رسد. مدل پایه دارای رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی است و قیمت ۶۶۹ دلاری دارد. مدل بعدی رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی با برچسب قیمت ۶۹۹ دلار است و در نهایت، بهترین مدل این گوشی دارای حافظه رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی است که با قیمت ۷۴۹ دلار عرضه می‌شود. همچنین این گوشی در سه رنگ عرضه خواهد شد که رنگ اول، مشکی براق، رنگ دوم آبی مات و رنگ سوم، طلایی خواهد بود که نسخه طلایی رنگ این گوشی فعلا آماده عرضه نشده است. هر سه نسخه این گوشی از حافظه رم DDR4X و حافظه داخلی UFS 3.0 بهره می‌برند و پردازنده اصلی آن‌ها نیز اسنپدراگن ۸۵۵ خواهد بود. برای خنک کردن این پردازنده قدرتمند، وان پلاس از سیستم خنک کننده مایع در درون این محصول استفاده کرده است. همچنین همانطور که وان پلاس اعلام کرده بود، موتور ویبره این گوشی نیز تقویت شده و حالا کیفیت بهتری دارد.

دیگر بروزرسانی‌ها شامل سیستم جدید بلندگوهای استریو می‌شود که برای اولین بار در گوشی‌های این شرکت، شاهد آن هستیم. باتری این محصول نیز ۴۰۰۰ میلی‌آمپری است. وان پلاس تکنولوژی شارژر نسخه مک‌لارن وان پلاس ۶T را هم به این گوشی آورده و ادعا می‌کند با این تکنولوژی که Warp Charge نام دارد، نصف ظرفیت این باتری تنها در بیست دقیقه، شارژ خواهد شد. البته این گوشی همچون دیگر محصولات قبلی وان پلاس، همچنان فاقد پشتیبانی از شارژ بی‌سیم خواهد بود.

در بخش دوربین، وان پلاس ۷ پرو دارای سه دوربین است. دوربین اصلی که همان سنسور معروف ۴۸ مگاپکیسلی سونی است و لنزی با دیافراگم f/1.6 در جلوی آن قرار گرفته است. این دوربین در حالت پیش‌فرض با ترکیب کردن هر چهار پیکسل در یک پیکسل، عکس‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی ثبت می‌کند. دوربین دیگر، یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی با لنز اولترا واید دارد و در نهایت دوربین سوم، ۸ مگاپیکسلی خواهد بود و لنزی با قابلیت زوم اپتیکال سه برابری، در جلوی آن قرار گرفته است. وان پلاس سیستم فوکوس خودکار بهتری را هم در این گوشی استفاده کرده و با ترکیب تکنولوژی‌های فوکوس فازی، فوکوس بر اساس کانتراست و فوکوس لیزری، عملکرد فوکوس خودکار در این گوشی را تا حد ممکن بالا برده است.

در بخش فیلم‌برداری، وان پلاس ۷ پرو می‌تواند با حداکثر رزولوشن ۴K تا سرعت ۶۰ فریم در ثانیه فیلم‌برداری داشته باشد. فیلم‌برداری صحنه آهسته با این گوشی نیز در رزولوشن ۱۰۸۰P و سرعت ۲۴۰ فریم در ثانیه امکان پذیر است که از این نظر، این گوشی شبیه به گلکسی اس ۱۰ و آیفون XS عمل می‌کند.

وان پلاس واقعا چیزی در گوشی وان پلاس ۷ پرو کم نگذاشته است. تنها دو چیز را می‌توانیم نام ببریم که این گوشی می‌توانست داشته باشد و آن گواهی IP برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است و دیگری، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم. دلیل وان پلاس برای نگرفتن گواهی IP برای این گوشی، بالا رفتن قیمت نهایی محصول اعلام شده و دلیل این شرکت برای عدم پشتیبانی وان پلاس ۷ پرو از شارژ بی‌سیم، سرعت کم این شارژر‌ها است. اما چیزی که مهم است، تقریبا همه رقبای وان پلاس ۷ پرو، این دو مورد را در لیست مشخصات خود دارند و کاربران هم برای این دو مورد، اهمیت قائل هستند.

همچنین نمی‌توانیم از کنار این موضوع بگذریم که گوشی‌های وان پلاس، هرساله گران‌تر می شوند. پنج سال پیش که وان پلاس وان معرفی شد، قیمت ۲۹۹ دلاری داشت و حالا پنج سال بعد، گوشی جدید این شرکت، برچسب قیمتی ۷۰۰ دلاری دارد! البته که وان پلاس ۷ پرو در مقایسه با وان پلاس وان، محصول بسیار بهتری در زمانه خودش است اما این افزایش قیمت، با هدفی که این شرکت با آن شروع به کار کرد، همخوانی ندارد. با این وجود وان پلاس ۷ پرو هنوز هم چند صد دلاری از دیگر پرچمداران شرکت‌های سامسونگ و اپل ارزان‌تر است که همین موضوع می‌تواند فاکتور مهمی برای انتخاب این گوشی باشد.

نکته مهم اینجاست که برخلاف گوشی‌های قبلی وان پلاس که موفقیت‌شان را مدیون قیمت خود بودند، وان پلاس ۷ پرو تنها می‌تواند به شرطی موفق باشد که واقعا گوشی فوق العاده‌ای در نظر کاربران لقب بگیرد. شما درباره این محصول چه فکر می‌کنید؟

منبع: TheVerge

The post وان پلاس ۷ پرو با نمایشگر ۹۰ هرتزی و قیمت پایه ۶۶۹ دلار معرفی شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala