مدیرعامل شرکت وان پلاس، آقای Pete Lau، اخیرا با وب‌سایت ورج مصاحبه داشته و برخی شایعاتی که درباره وان پلاس ۷ شنیده می‌شود را، تلویحا تایید کرده است. بزرگ‌ترین تغییر استراترژی که وان پلاس در عرضه وان پلاس ۷ خواهد داشت، این است که این گوشی در دو نسخه عرضه می‌شود؛ یک پرچمدار و یک سوپر پرچمدار که با نام وان پلاس ۷ پرو عرضه خواهد شد و از شبکه ۵G هم پشتیبانی می‌کند. همچنین قرار است هر دو گوشی در بخش نمایشگر شاهد بروزرسانی بزرگی باشند. در حالی که وان پلاس هنوز درباره قیمت وان پلاس ۷ پرو چیزی را اعلام نکرده اما احتمالا این گوشی قیمت بالایی خواهد داشت و هم رده قیمتی گوشی‌هایی مثل گلکسی اس ۱۰ خواهد بود. این گوشی قرار است جدی‌ترین تلاش وان پلاس برای به چالش کشیدن شرکت‌هایی مثل سامسونگ، اپل و هواوی باشد. 

«اولین باری که این نمایشگر را دیدم، به وجد آمدم!»

چیزی که فعلا وان پلاس می‌خواهد درباره آن صحبت کنیم، نمایشگر جدیدی است که در هر دو نسخه وان پلاس ۷ شاهد آن خواهیم بود. آنطور که Lau می‌گوید، وان پلاس امسال سه برابر وقت بیشتری برای توسعه نمایشگر گوشی خود صرف کرده و این صفحه نمایش قرار است «سریع و روان» باشد. Lau درباره این نمایشگر گفته «اولین باری که این نمایشگر را دیدم، به وجد آمدم». جدا از اینکه قرار است نمایشگر وان پلاس ۷ و وان پلاس ۷ پرو، خیلی روان و البته شارپ باشد، وان پلاس درباره مشخصات فنی این نمایشگرها، هنوز چیزی نگفته است. البته شایعات و خبرها می‌گویند که موج نمایشگرهای ۹۰ هرتزی از راه می‌رسند و با توجه به تیزری که وان پلاس برای گوشی بعدی خود منتشر کرده، می‌توانیم بگوییم نمایشگر گوشی بعدی وان پلاس نیز قرار است ۹۰ هرتزی باشد.

تا به حال، تنها گوشی‌هایی گیمینگ از این نوع نمایشگرها استفاده کرده‌اند. برای مثال می‌توانیم به ریزر فون ۱ و ۲ اشاره کنیم که نمایشگر ۱۲۰ هرتزی داشتند. همچنین گوشی Asus ROG نیز نمایشگری OLED با سرعت ۹۰ هرتزی داشته است. به طور ساده‌تر اگر بخواهیم بگوییم، نمایشگر ۹۰ هرتزی یعنی انیمیشن‌ها و تصاویر، با سرعت ۹۰ فریم در ثانیه نمایش داده می‌شوند که در مجموع تجربه‌ای روان‌تر به کاربر ارائه می‌کند. اپل نیز در آیپد پرو از نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کند و برای نمایش دادن محتوا و انیمیشن‌ها در رابط کاربری، از نرخ تجدید متغیر استفاده می‌کند تا همه چیز ۱۲۰ فریم بر ثانیه نباشد اما تا جای ممکن، همه چیز با سرعت بالا نمایش داده شوند. با این کار، در مصرف باتری نیز صرفه جویی می‌شود و انتظار داریم وان پلاس هم رویه‌ای مشابه در پیش بگیرد.

تیزر وان پلاس برای نمایشگر وان پلاس ۷

تصویری که در بالا می‌بینید، تیزری است که مدیرعامل شرکت وان پلاس در حساب کاربری خود در توییتر منتشر کرده است. در این تیزر شاهد عبارت Smooth به معنی «روان» هستیم. اما اگر دقت کنید، به جای دو حرف O شاهد سه نقطه هستیم. اگر کمی حس شرلوک هولمزی خود را تقویت کنیم، متوجه می‌شویم که نمایشگر‌های ۹۰ هرتزی، ۳/۲ نمایشگرهای ۶۰ هرتزی معمول، سرعت تجدید نرخ نمایشگر را دارند. این یعنی احتمالا مدیر عامل وان پلاس هم دارد تلویحا تایید می‌کند که نمایشگر گوشی‌های جدید وان پلاس، سرعت ۹۰ هرتزی خواهند داشت.

وان پلاس ۷ قرار است کمی گران‌تر است وان پلاس ۶T باشد و درواقع OnePlus 6T هم کمی گران‌تر از نسخه قبلی خود بود. Lau و شرکت او، حالا با این چالش روبرو هستند که طرفداران دو آتیشه وان پلاس را به این مجاب کنند که قیمت بیشتری برای خرید محصول جدید وان پلاس پرداخت کنند. این شرکت باید بتواند اثبات کند که این افزایش قیمت، منصفانه است. وان پلاس که اصلا از ابتدا با وعده عرضه پرچمداران ارزان قیمت وارد بازار شده بود، حالا دارد گوشی‌هایی گران‌تر از همیشه با برند خود عرضه می‌کند و این یعنی دارد وارد بازی بزرگ‌تری می‌شود.

این دقیقا همان استراتژی است که هواوی در سال‌های اخیر پیش گرفته و حالا پرچمداران سری میت و P هواوی، با پرچمداران اپل و سامسونگ هم قیمت هستند. با این شرایط، موفقیت گران‌ترین گوشی‌های وان پلاس که قرار است عرضه شوند، به این بستگی دارد که چقدر نمایشگر این محصول می‌تواند خریداران را به سمت وان پلاس ۷، تشویق کند.

فعلا مدیرعامل وان پلاس دارد با دو چیز، گوشی‌های آینده شرکت خود را تبلیغ می‌کند. یکی پشتیبانی از شبکه ۵G در گوشی وان پلاس ۷ پرو است که البته خود وان پلاس هم می‌داند این تکنولوژی هنوز آنقدر پخته نشده که خریداران زیادی را به سمت خود جذب کند.

ویژگی دیگر، نمایشگر جدید و ۹۰ هرتزی است که باید ببینیم این ویژگی چقدر می‌تواند به کمک وان پلاس بیاید. فرقی ندارد که وان پلاس چقدر روی دوربین گوشی‌های جدید خود کار کرده باشد، چیزی که حالا برای خریداران اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت، این است که نمایشگر این گوشی‌ها چقدر می‌تواند آن‌ها را «به وجد بیاورد!». شما درباره این موضوع چه فکر می‌کنید؟

منبع: TheVerge

The post نمایشگر وان پلاس ۷ قرار است ما را شگفت‌زده کند! appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala