۲۰۱۸ سال بسیار پرماجرایی برای هواوی بود ولی با وجود این مشکلات، در دو فصل مالی، موفق به پشت سر گذاشتن اپل در زمینه‌ی فروش گوشی‌های هوشمند شد و روی هم رفته در این سال توانست بعد از سامسونگ و اپل مقام سوم را از آن خود کند. این شرکت در سال گذشته حدود ۲۰۶ میلیون گوشی روانه‌ی بازار کرد که این رقم برای سال ۲۰۱۷ تنها ۱۵۳ میلیون دستگاه بود.

حالا با توجه به گزارش مالی مربوط به عملکرد در نخستین فصل ۲۰۱۹، می‌توان گفت که شرکت هواوی همچنان در مسیر پیشرفت قدم برمی‌دارد و به تصاحب جایگاه سامسونگ در سال ۲۰۲۰ نزدیک‌تر شده است. طبق این گزارش، هواوی بین ماه‌های ژانویه و مارس ۲۰۱۹ موفق به فروش ۵۹ میلیون گوشی شده که افزایش حدودا ۵۰ درصدی نسبت به آمار فروش ۳۹ میلیون گوشی در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ را نشان می‌دهد. این یعنی به احتمال زیاد هواوی بار دیگر توانسته اپل را پشت سر بگذارد زیرا این شرکت در مدت مشابه سال گذشته ۵۲ میلیون آیفون را روانه‌ی بازار کرده که با توجه وضعیت فروش آیفون‌ها، در سال جاری این آمار پایین‌تر خواهد بود.

انتظار می‌رود که هواوی در سال ۲۰۱۹ بتواند ۲۵۰ تا ۲۶۰ میلیون گوشی را بفروشد.

از آنجایی که اپل برای افزایش آمار فروش آیفون‌ها به احتمال زیاد به چندین ماه دیگر نیاز دارد و طی این مدت هواوی می‌تواند همچنان آمار فروش خود را افزایش دهد، پس این فاصله در سال ۲۰۱۹ تا حد زیادی بیشتر از گذشته خواهد شد. روی هم رفته، انتظار می‌رود که هواوی در سال ۲۰۱۹ بتواند ۲۵۰ تا ۲۶۰ میلیون گوشی را بفروشد که البته این رقم برای تصاحب جایگاه سامسونگ کافی نیست ولی با توجه به این رشد می‌تواند در سال آینده جانشین سامسونگ به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند شود.

علاوه بر موارد ذکر شده، باید خاطرنشان کنیم که طی نخستین فصل مالی ۲۰۱۹، هواوی موفق به اخذ درآمد ۲۷ میلیارد دلاری شده که ۳۹ درصد بیشتر از مدل مشابه سال گذشته است. همچنین بخش‌های مربوط به تجهیزات مخابراتی و گجت‌های مصرفی این شرکت رشد قابل توجهی داشته‌اند و انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۱۹ درآمد دریافتی این بخش‌ها دوبرابر شود. تمام این موارد نشان می‌دهد که علی‌رغم تمام تلاش‌های آمریکا برای محدود کردن شرکت هواوی، این شرکت همچنان در بخش‌های مربوط به گوشی‌های هوشمند و تجهیزات مخابراتی فروش قابل توجهی دارد.

منبع: Phone Arena

The post آمار فروش گوشی‌های هواوی همچنان رو به افزایش است appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala