مایکروسافت امروز نسل جدید Xbox One S را معرفی کرد که این کنسول جدید، دیگر درایور نوری ندارد. بعد از هفته‌ها خبر و شایعه، بالاخره این غول دنیای نرم‌افازر، این کنسول را با نام  Xbox One S All-Digital را امروز معرفی کرد که قیمت آن نیز ۲۴۹ دلار تعیین شده است. این کنسول از تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه عرضه خواهد شد و در کنار آن، نسخه معمولی Xbox One S و کنسول قدرت‌مندتر Xbox One X نیز همچنان فروخته خواهد شد. در مجموع این کنسول جدید به دلیل حذف درایور نوری، ۵۰ دلار ارزان‌تر خواهد بود.

مایکروسافت روی این نسخه از کنسول Xbox One S، یک هارد یک ترابایتی هم قرار داده که روی آن بازی‌های Forza Horizon 3، Sea of Thieves و Minecraft به صورت پیش‌فرض، نصب شده‌اند. سخت افزار این کنسول جدید نیز بادیگر کنسول‌های Xbox One S یکسان است و تنها تفاوت، حذف درایور نوری ۴K Blu-ray است.

اگرچه این کنسول جدید ۲۴۹ دلار قیمت دارد اما در حال حاضر باندل‌هایی از Xbox One S با درایور نوری نیز عرضه می‌شوند که گاهی قیمت آن‌ها به ۲۳۰ دلار می‌رسد. امیدواریم برای Xbox One S All-Digital نیز باندل‌های این چنینی عرضه شود تا بتوان این کنسول را با قیمت زیر ۲۰۰ دلار خریداری کرد.

چیزی که مشخص است، این است که مایکروسافت در حال آزمون و خطا برای ساخت کنسول‌هایی بدون درایور نوری است. این ایده که درایور نوری از کنسول‌های بازی حذف شود، چشم انداز اصلی مایکروسافت برای عرضه Xbox One بود که تا به حال عملی نشده بود. درواقع مایکروسافت می‌خواست که کاربران Xbox One بازی‌های خود را به صورت دیجیتال با یک دیگر به اشتراک بگذارند اما محدودیت‌های بازی‌ساز‌ها، مانع از عملی شدن این ایده شد.

همچنین مایکروسافت در چند وقت اخیر مانور زیادی روی سرویس Xbox Game Pass داده که درواقع یک سرویس اشتراکی است که به کمک آن، کاربران به بیش از صد بازی Xbox دسترسی خواهند داشت. بازی‌های ساخت استودیو Xbox مثل Sea of Thieves و Crackdown 3 نیز اولین بار در همین سرویس عرضه شدند و حتی اخیرا بازی محبوب Minecract نیز به Xbox Game Pass اضافه شد. نکته مهم این است که کنسولی بدون درایو نوری و سرویس اشتراک بازی، چیزی است که حالا به لطف مایکروسافت، رنگ واقعیت به خود گرفته است. جدا از این مورد، مایکروسافتی‌ها در تلاش هستند تا سرویس xCloud Game Streaming را هم آماده کنند تا به این ترتیب کاربران بتوانند بازی‌های دیجیتالی را روی کامپیوترهای شخصی، کنسول‌ها و موبایل‌های خود، استریم کنند.

منبع: TheVerge

The post نسل جدید Xbox One S بدون درایور نوری معرفی شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala