در رابطه با دوربین گوشی‌های هوشمند کاملا واضح است که اعداد، ارتباط چندانی با کیفیت نهایی ندارند. گوشی‌های همراه با دوربین‌ها یا مگاپیکسل‌های بیشتر لزوما در مقایسه با مثلا گوگل پیکسل ۳ مجهز به دوربین واحد ۱۲ مگاپیکسلی کیفیت بهتری ندارند. اما فارغ از این موضوع، ظاهرا به‌زودی شاهد جنگ بین سازندگان گوشی‌ها بر سر تعبیه‌ی دوربین‌های مجهز به مگاپیکسل‌های بیشتر خواهیم بود. یکی از مقام‌های ارشد کوالکام گفته که به‌زودی شاهد عرضه گوشی‌های مجهز به دوربین‌های ۶۴ یا حتی ۱۰۰ مگاپیکسلی خواهیم بود.

نکته‌ی قابل توجه در مورد این دوربین‌ها این است که ظاهرا در سال ۲۰۱۹ می‌توانیم انتظار ارائه‌ی آن‌ها را داشته باشیم. از آنجایی که کوالکام باید ارتباط نزدیکی با شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند داشته باشد، دلیلی برای نادرست بودن این اطلاعات وجود ندارد. در ضمن باید خاطرنشان کنیم که تراشه‌های اسنپ‌دراگون ۶۶۰، ۶۷۰، ۶۷۵، ۸۴۵ و ۸۵۵ ظاهرا (و از لحاظ تئوری) می‌توانند از دوربین‌هایی با حداکثر رزولوشن ۱۹۲ مگاپیکسل پشتیبانی کنند. اگرچه هنوز در بازار گوشی‌های هوشمند، دوربین‌های ۱۹۲ یا ۱۰۰ مگاپیکسلی وجود ندارد.

با وجود اینکه به‌خوبی می‌دانیم که اندازه پیکسل‌ها اهمیت بیشتری نسبت به تعداد آن‌ها دارند، ولی ارائه‌ی دوربین‌های ۱۰۰ مگاپیکسلی برای شرکت‌ها بسیار وسوسه‌کننده است و با این کار می‌توانند توجهات زیادی را جلب کنند. علاوه بر این خبر، این مقام ارشد کوالکام اعلام کرده که نسل بعدی اسنپ‌دراگون ۸۵۵ (که احتمالا اسنپ‌دراگون ۸۶۵ نام دارد)، از استاندارد HDR10 برای ضبط ویدیو پشتیبانی می‌کند.

منبع: Phone Arena

The post گوشی‌های مجهز به دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی به‌زودی عرضه می‌شوند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala