سامسونگ می‌خواهد گوشی‌های مجهز به نمایشگرهای فاقد حاشیه و بریدگی و حفره درست کند. طبق گزارش یک سایت کره‌ای، نائب‌رییس بخش تحقیق و توسعه نمایشگرهای سامسونگ گفته: «اگرچه طی یک تا دو سال آینده ساخت چنین نمایشگرهایی ممکن نیست، ولی در آینده‌ی نه‌چندان دور می‌توانیم دوربین سلفی را بدون اینکه کیفیت آن دستخوش تغییر شود، در زیر نمایشگر پنهان کنیم.»

سامسونگ چندی پیش از گلکسی اس ۱۰ رونمایی کرد که دارای نمایشگر حفره‌دار است. این مقام ارشد از ساخت نمایشگر حفره‌دار به‌عنوان یک «نقطه عطف» یاد کرده اما در نهایت اعلام کرده که سامسونگ با تعبیه دوربین سلفی در زیر نمایشگر می‌خواهد نیاز به بهره‌گیری از حفره یا دوربین‌های پاپ آپ را برطرف کند.

این اولین باری نیست که سامسونگ‌ در مورد این موضوع اظهارنظر می‌کند.

البته این اولین باری نیست که سامسونگ در مورد این موضوع اظهارنظر می‌کند. در اکتبر سال گذشته سامسونگ در یک کنفرانس خصوصی اعلام کرد که آن‌ها قصد دارند با تعبیه حسگر اثر انگشت و سنسور دوربین در زیر نمایشگر و بهره‌گیری از نمایشگرهای دارای قابلیت انتشار صدا (مانند ال‌جی G8)، نسبت نمایشگر به بدنه را تا حد ممکن افزایش دهند.

علی‌رغم جاه‌طلبی‌های سامسونگ، معمولا این شرکت در زمینه‌ی تکنولوژی‌های نوین پیش‌قدم محسوب نمی‌شود. گوشی‌های چینی از مدت‌ها قبل به بهره‌گیری از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر روی آوردند و آنر ویو ۲۰ هم نخستین گوشی مجهز به نمایشگر حفره‌دار بود (البته اس ۱۰ نخستین گوشی مچهز به نمایشگر اولد حفره‌دار محسوب می‌شود). ویوو و دیگر شرکت‌های چینی با بهره‌گیری از نمایشگر ثانوی، طراحی کشویی یا تعبیه دوربین پاپ‌آپ موفق شده‌اند نسبت نمایشگر به بدنه را تا حد زیادی افزایش بدهند.

این مقام ارشد سامسونگ در مورد آماده شدن این تکنولوژی اطلاعاتی ارائه نداده و فقط گفته این فناوری طی یک تا دو سال آینده آماده نخواهد شد. ولی معلوم نیست که آیا سه سال دیگر می‌توانیم انتظار ارائه‌ی آن را داشته باشیم یا اینکه سال‌های زیادی باید منتظر آن بمانیم.

منبع: The Verge

The post سامسونگ قصد دارد دوربین سلفی را زیر نمایشگر پنهان کند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala