ظاهرا به‌زودی شرکت سامسونگ در زمینه‌ی پنل‌های اولد قرار است با رقیب قدری مواجه شود. گزارش‌های جدید حاکی از آن هستند که شرکت چینی BOE می‌خواهد تولید انبوه نمایشگرهای اولد مجهز به سنسور لمسی یکپارچه را آغاز کند. این کمپانی از نظر تولید نمایشگرهای LCD در جایگاه نخست قرار دارد و تقریبا تمام پنل‌های گوشی‌های هواوی را تامین می‌کند. در هر صورت باید ببینیم که این نسل جدید نمایشگرهای اولد شرکت BOE از چه کیفیتی بهره می‌برند.

در حال حاضر، شرکت BOE تامین‌کننده‌ی نمایشگرهای مک‌بوک و آیپدها است.

قبل از یکپارچه شدن سنسورهای لمسی، شرکت‌های سازنده باید یک لایه‌ی جداگانه بر روی نمایشگر قرار می‌دادند. به‌لطف این تکنولوژی، ضخامت و وزن نمایشگرها کاهش پیدا می‌کند. تمام آیفون‌ها از همین فناوری قدیمی استفاده می‌کنند ولی قرار است نسل بعدی این گوشی‌ها مجهز به نمایشگرهای بکپارچه با سنسورهای لمسی باشد.

در حال حاضر، شرکت BOE تامین‌کننده‌ی نمایشگرهای مک‌بوک و آیپدها است و به همین خاطر همکاری آن‌ها در زمینه‌ی تامین نمایشگرهای آیفون چندان بعید به نظر نمی‌رسد. در ضمن باید خاطرنشان کنیم که اپل برای تامین قطعات مختلف، معمولا این قطعات را برای کاهش هزینه‌ها و وابستگی، حداقل از دو شرکت مختلف تامین می‌کند ولی در زمینه‌ی نمایشگرهای آیفون با وجود اقداماتی که برای همکاری با ال‌جی و شارپ انجام داده، کماکان سامسونگ مهم‌ترین تامین‌کننده محسوب می‌شود. با توجه به این موضوع، شرکت BOE می‌تواند به انحصار سامسونگ در این زمینه پایان دهد.

منبع: GSM Arena

The post شرکت چینی BOE می‌خواهد نمایشگرهای نسل بعدی آیفون‌ها را تامین کند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala