سامسونگ قرار است پرچمدار جدید خود را با نام گلکسی اس ۱۰ در تاریخ یکم اسفند ماه معرفی کند و این گوشی از تاریخ ۱۷ اسفند به خریداران تحویل داده خواهد شد. این تاریخ‌ها را از آن‌جایی می‌دانیم که خود سامسونگ از همین حالا یک صفحه برای کسانی که گوشی آینده این شرکت را پیش‌خرید می‌کنند ساخته است. همچنین در بخش پایینی این صفحه، شاهد جمله‌ای هستیم که می‌گوید «ما می‌دانیم که شما می‌دانید چه چیزی قرار است بیاید». اما منظور سامسونگ از این جمله چیست؟ هرساله که لودهندگانی مثل evleaks و Roland Quandt اطلاعات و عکس‌های گوشی‌ها را قبل از معرفی و با جزئیات بالا منتشر می‌کنند.

چند روز بعد از مراسم سامسونگ، نمایشگاه موبایل بارسلون رسما آغاز می‌شود و شرکت ال جی نیز قرار است پرچمدار جدید خود را با نام G8 ThinQ معرفی کند. بله حتی اسم این گوشی از همین حالا توسط ال جی تایید شده و جدا از اسم، خود ال جی برخی از مشخصات این گوشی را هم اعلام کرده است. از جمله مواردی که ال جی اعلام کرده، می‌توان به استفاده از نمایشگر OLED دستگاه به عنوان بلندگوی دوم، وجود quad-DAC در سیستم پخش صوتی گوشی (که یعنی این گوشی جک هدفون هم خواهد داشت!) و همچنین دوربین سه بعدی در جلوی دستگاه برای فناوری تشخیص چهره، اشاره کنیم. ال جی را شاید بتوانیم یکی از اولین شرکت‌هایی بنامیم که دیگر قید رازداری را زده و خودش دارد برخی ویژگی‌های جذاب گوشی آینده‌اش را منتشر می‌کند. همانطور که گفتیم ال جی حتی نام این محصول را هم منتشر کرده و می‌خواهد از همین حالا کاربران آماده عرضه این گوشی باشند.

عکس ال جی از دوربین ToF در گوشی G8 ThinQ

شرکت‌های دیگر مثل Vivo نیز تصاویر واضح و غیر رازآلودی از محصولات آینده خود منتشر می‌کنند. دلیل این کار نیز واضح است: شرکت‌ها می‌خواهند مردم به جای توجه به شرکت‌های رقیب، به گوشی‌های آن‌ها توجه کنند و برای این کار با تصاویر درخشان، نشان دادن چند دوربین در گوشی و طراحی‌های جذاب و دادن وعده نمایشگر بزرگ و بدون حاشیه، توجهات را به سمت خودشان جلب می‌کنند. شرکت ویوو مخصوصا به یک دلیل دیگر عکس‌های گوشی‌های خود را منتشر می‌کند و آن این است که این شرکت می‌خواهد در کشور‌هایی غیر از چین هم بازار خوبی داشته باشد.

تصویر رسمی منتشر شده از گوشی جدید ویوو

شرکت‌های گوشی ساز چینی، آنقدر در طول سال گوشی معرفی می‌کنند و مراسم معرفی دارند، که از این نظر اشباع شده‌اند. حتی این شرکت‌ها سر و صدای زیادی در دنیا برای معرفی و عرضه یک گوشی در چین، به پا می‌کنند. جالب‌تر اینجاست که گاهی اوقات پس از مراسم معرفی و عرضه در چین، آن‌ها یک مراسم دیگر در نقطه‌ای دیگر از دنیا برگزار می‌کنند تا همان محصول را در بازار‌های خارج از چین هم عرضه کنند. یک مثال خوب در این زمینه شرکت آنر است که ابتدا گوشی ویو ۲۰ را در چین معرفی کرد و سپس در مراسمی دیگر، در اروپا هم این گوشی معرفی شد.

دلیلی که این لو رفتن‌ها را به هم وصل می‌کند این است که نگه داشتن راز معرفی یک محصول تا مراسم آن، بسیار سخت است. همیشه لو دهندگانی هستند که مدام وب‌سایت شرکت‌ها را چک می‌کنند تا ببینند چیز جدیدی از محصولات آینده این شرکت‌ها منتشر شده است یا نه. اپراتور‌ها که با شرکت‌ها برای عرضه گوشی‌ها همکاری می‌کنند نیز معمولا دستگاه‌ها را چند هفته پیش از معرفی در اختیار دارند و حتی برخی خبرنگاران معمولا دستگاه‌ها را پیش از عرضه در اختیار دارند تا بلافاصله بعد از معرفی، نگاه اولیه و یا حتی بررسی محصول را منتشر کنند. جدا از این‌ها، معمولا فروشگاه‌ها نیز پیش از معرفی محصول، گوشی‌ها را در اختیار دارند تا خود را برای عرضه محصول آماده کنند.

در داستان لو رفتن گوشی‌ها، هیچ خائنی وجود ندارد. ما حتی نمی‌دانیم آیا لو رفتن اطلاعات محصولات معرفی نشده، روی فروش آن‌ها تاثیر منفی می‌گذارد یا خیر. متاسفانه چیزی که مشخص است این است که دیگر شرکت‌ها هیچ سورپرایزی در مراسم معرفی محصولات خود ندارند. قطعا می‌توان مراسم معرفی را یک جشن برای معرفی محصول جدید نامید اما وقتی همه می‌دانیم که چه چیزی قرار است معرفی شود، این مراسم‌ها دیگر آن خاصیت اصلی خود را از دست می‌دهند. یادتان می‌آید در دورانی که نقشه‌ای مثل گوگل مپس در اختیار همه نبود، رفتن به جاهای کشف نشده و پیدا کردن راه‌های مختلف چقدر می‌توانست هیجان انگیز باشد؟ اما دیگر چنین نیست و این مثال را در دنیای گوشی‌های هوشمند هم می‌توانیم استفاده کنیم و بگوییم هیجان معرفی محصولات جدید دیگر مثل سابق وجود ندارد.

دوربین پنج گانه نوکیا ۹

همانطور که گفتیم، برخی شرکت‌ها مثل ویوو دارند خودشان عکس گوشی بعدی‌شان را پیش از معرفی منتشر می‌کنند. یک نمونه بزرگ دیگر در این زمینه شرکت شیائومی و مدیرعامل آن است است که عکس‌های پرچمدار آینده این شرکت یعنی Mi 9 را منتشر کرده است. حتی وی امروز هم یک عکس جدید از Mi 9 منتشر کرده که این گوشی را در رنگ خاکستری نشان می‌دهد.

تصاویر رسمی منتشر شده از شیائومی Mi 9

به همین سرعتی که به سمت تاریخ یک اسفند ماه می‌رویم، سامسونگ و ویوو برای معرفی پرچمداران خود آماده می‌شوند. کمی پس از این تاریخ نیز نمایشگاه موبایل بارسلون آغاز می‌شود و حس دژاوو دیدن محصولات پس از معرفی محصولات، سراغ همه ما خواهد آمد چرا که تقریبا همه این محصولات را پیش از معرفی دیده‌ایم. اما در نهایت هرچقدر هم اطلاعات و عکس‌های محصولات جدید لو بروند، باز هم کار کردن با این گوشی‌ها از نزدیک، حس نابی دارد که همه خوره‌های تکنولوژی به دنبال آن هستند. برای مثال الان خیلی از ما می‌خواهیم بدانیم که کار کردن با پرچمدار جدید سونی که نمایشگری با نسبت ۲۱:۹ دارد، چه حسی در دست خواهد داشت و آیا اصلا این ایده خوبی است که سونی سراغ آن رفته است؟ گوشی خمیده سامسونگ چطور؛ آیا این گوشی می‌تواند تجربه نه چندان دوست داشتنی Royole Flexpai که اولین گوشی با نمایشگر تاشو است را بهبود ببخشد؟ و اینکه چطور نوکیا می‌خواهد ما گوشی‌ بخریم که دارای پنج دوربین در بخش پشتی آن است؟

منبع: TheVerge

The post محرمانگی مشخصات گوشی ها برای شرکت‌ها دیگر اهمیت ندارد؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala