بازار گوشی‌های هوشمند اروپا در سال ۲۰۱۸ شاهد دو ترند مهم یعنی افزایش فروش گوشی‌های چینی و کاهش محبوبیت پرچم‌داران بوده است. تحلیلگران شرکت Canalys ساعاتی قبل آمار مربوط به این بازار منتشر کردند.

طبق این گزارش، از میان ۱۹۷ میلیون گوشی فروخته شده در اروپا، حدود ۱۲۸ میلیون از آن‌ها مربوط به اروپای غربی بوده است. روی هم رفته، بازار گوشی‌های هوشمند اروپا در این سال ۴ درصد نسبت به سال قبلی کوچک‌تر شده ولی در اروپای غربی، کاهش حجم این بازار از سال ۲۰۱۳ بی‌سابقه است.

بخشی از این موضوع، به افزایش بسیار زیاد قیمت گوشی‌های پرچم‌دار در کشورهایی مانند بریتانیا، آلمان و کشورهای اروپای شمالی برمی‌گردد که به دلیل مسائلی مانند مالیات، قیمت گوشی‌ها تا حد زیادی افزایش می‌یابد. روی هم رفته، در اروپای غربی فروش گوشی‌هایی در بازه قیمت ۲۰۰ تا ۳۵۰ دلاری، حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است. تحلیلگران می‌گویند در سال ۲۰۱۸، با خرید یک گوشی ۳۰۰ دلاری قابلیت‌های بسیار بهتری نسبت به سال ۲۰۱۷ نصیب کاربر می‌شود.

گوشی‌های چینی

برندگان این تغییر، برندهای هواوی و شیائومی هستند. در این میان، هواوی موفق شده رشد سالانه ۵۴ درصدی داشته باشد و فاصله‌اش با برندهای با سابقه‌ای مانند اپل و سامسونگ را بسیار کم کند. از آنجایی که هواوی نمی‌تواند گوشی‌هایش را به‌صورت گسترده وارد بازار آمریکا کند، به همین خاطر سرمایه‌گذاری خود را در اروپا افزایش داده است.

گوشی‌های سامسونگ و اپل هم به ترتیب بزرگ‌ترین بخش از بازار گوشی‌های هوشمند اروپا را در اختیار دارند ولی در حال از دست دادن موقعیت خود هستند. شرکت HMD Global که گوشی‌های تحت برند نوکیا را روانه‌ی بازار می‌کند، در رتبه‌ی پنجم قرار دارد و شیائومی با داشتن سهم بازار ۶ درصدی، رتبه‌ی چهارم را از آن خود کرده است.

منبع: GSM Arena

The post گوشی‌های چینی یک‌سوم بازار اروپا را در اختیار دارند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala