شرکت نیکون امروز یک لنز جدید برای خانواده لنز‌های مانت Z معرفی کرد. این لنز از نوع زوم بوده و فاصله کانونی آن از ۲۴ تا ۷۰ میلی‌متر را با دیافراگم f/2.8 پوشش می‌دهد. این لنز از بهار سال آینده و با قیمت ۲۲۹۹ دلار عرضه خواهد شد. درواقع لنزهای ۲۴-۷۰ f/2.8 یکی از محبوب‌ترین لنز‌های عکاسان است و در هر برندی، شاهد یک لنز با این مشخصات هستیم. از عکاسان عروسی گرفته تا عکاسان طبیعت، مراسم‌ها، عکاسان خیابانی، عکاسان پرتره و غیره می‌توانند از این لنز استفاده کنند. همچنین نیکون وعده داده که این لنز جدید برای فیلم‌برداری نیز عملکرد خیلی خوبی داشته باشد.

به گفته نیکون، همین لنز برای DSLRها، محبوب‌ترین لنز برای فیلم‌برداری است و از همین رو شرکت نیکون تصمیم گرفته به سرعت نمونه‌ای مشابه را برای دوربین‌های بدون آینه خود با مانت Z بسازد. این لنز می‌تواند بوکه‌های زیبا و البته شارپ ثبت کند و برای دوربین Z7 که رزولوشن بالایی دارد نیز بسیار مناسب است. همچنین این لنز از نسخه مخصوص DSLR که مانت F دارد، ۱۸.۴ درصد کوتاه‌تر و ۲۴.۷ درصد سبک‌تر است. برای فیلم‌برداری نیز موتور فوکوس خودکار این لنز نویز بسیار کمتری تولید می‌کند و همچنین بدنه لنز نیز در مقابل آب و گرد و خاک مقاوم شده است.

نیکون در معرفی این لنز ادعا کرده که ۲۴-۷۰ جدید در بسیاری موارد «اولین» است. برای مثال NIKKOR Z 24-70mm f/2.8 S  اولین لنز نیکون است که از کوتینگ جدید ARENO  بهره می‌برد. این لایه محافظ جدید درواقع نسخه بهبود یافته Nano Crystal Coat است که در لنز‌های قبلی نیکون استفاده شده بود. حالا ARENO Coat می‌تواند Flare و Ghosting را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

همچنین نیکون برای اولین بار از یک سیستم مولتی فوکوس جدید در این لنز استفاده کرده که باعث می‌شود فوکوس با دقت و سرعت بیشتری انجام شود و در فواصل نزدیک نیز کاربر بتواند روی سوژه فوکوس خودکار داشته باشد. جدا از این موارد، این اولین لنز NIKKOR Z است که یک حلقه مخصوص فوکوس دستی دارد و یک حلقه دیگر برای تغییر تنظیمات روی لنز قرار گرفته است. یک دکمه قابل تنظیم دیگر نیز روی لنز قرار گرفته است که کاربران می‌توانند آن را برای هر تنظیم دلخواهی، استفاده کنند. در بالای این لنز نیز یک نمایشگر بسیار کوچک قرار گرفته که مواردی مثل فاصله فوکوس شده، عمق میدان، دیافراگم و فاصله کانونی را نشان می‌دهد.

جدا شدن حلقه کنترل و حلقه فوکوس، کمک می‌کند که کاربران دوربین‌های Z6 و Z7 بتوانند راحت‌تر تنظیمات دوربین را کنترل کنند. دکمه فانکشن لنز نیز دقیقا در جایی قرار گرفته که انگشت شست دست چپ روی لنز قرار می‌گیرد و دسترسی به آن بسیار ساده است.

شاید تنها نقطه ضعف این لنز نبود لرزشگیر VR در آن باشد اما با توجه به اینکه دوربین‌های Z6 و Z7 لرزشگیر سنسور دارند، مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

خانواده لنزهای NIKKOR Z

متاسفانه نیکون هنوز نمی‌خواهد اطلاعاتی از لنز جدید ۵۸ میلی‌متری خود که دیافراگم f/0.95 دارد را منتشر کند. درواقع این لنز ثابت محصولی است که بسیاری مشتاق دیدن آن هستند. اما خب فعلا کاربران دوربین‌های بدون آینه نیکون که سراغ لنز کیت ۲۴-۷۰ نرفته‌اند، می‌توانند ۲۴-۷۰mm f/2.8 را خریداری کنند که گزینه بسیار بهتری است. شما درباره لنز جدید نیکون و به طور کلی سری دوربین‌های بدون آینه این شرکت چه فکر می‌کنید؟

منبع: TheVerge

The post نیکون یک لنز زوم سریع برای دوربین‌های بدون آینه خود معرفی کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala