ال جی امروز اعلام کرد که پرچمدار بعدی این شرکت یعنی گوشی G8 ThinQ یک ویژگی خاص خواهد داشت و آن این است که نمایشگر دستگاه، به عنوان بلندگو عمل خواهد کرد. درواقع این تکنولوژی که در ال جی G8 استفاده خواهد شد، Crystal Sound OLED یا به اختصا CSO نام دارد. این ویژگی نمایشگر را به دیافراگم متحرک تبدیل می‌کند که می‌تواند تمام سطح نمایشگر را به لرزه دربیاورد. درواقع این کار باعث می‌شود نمایشگر به عنوان یک کانال دوم، صدا را در کنار بلندگوی زیرین دستگاه، انتقال دهد و افکت استریو را به وجود بیاورد.

این تکنولوژی در دنیای موبایل‌ها چیز جدیدی به حساب می‌آید اما به طور کل، سال گذشته ال جی این تکنولوژی را برای تلویزیون‌های OLED خود معرفی کرد. سونی نیز از مدت‌ها پیش این تکنولوژی را در تلویزیون‌های خود داشته و نام آن را Acoustic Surface گذاشته است.

در دنیای تلویزیون‌ها، این ویژگی با توجه به میزان بزرگی نمایشگر، عملکرد بهتری دارد. درواقع به کمک این فناوری، صدا می‌تواند طبیعی‌تر باشد و برای مثال وقتی یک کاراکتر تلویزیونی در حال صحبت است، صدا جوری به نظر می‌رسد که انگار واقعا از دهان وی خارج می‌شود. در دنیای گوشی‌های هوشمند اما هنوز نمی‌دانیم که این تکنولوژی چطور می‌تواند به بهتر شدن کیفیت صدای گوشی‌ها کمک کند.

بلندگوهای ال جی G8 ThinQ با کمک شرکت Meridian ساخته شده و از تکنولوژی‌های DTS:X 3D Surround نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین این گوشی احتمالا یکی از آخرین پرچمدارانی خواهد بود که همچنان پورت ۳.۵ میلی‌متری هدفون را دارا خواهد بود و ال جی برای آن quad DAC و پشتیبانی از MQA را هم در نظر گرفته است. ویژگی Boombox که در بلندگوی اصلی پرچمداران سال گذشته ال جی شاهد بودیم را در این گوشی هم شاهد خواهیم بود با این تفاوت که حالا نمایشگر نیز یک بلندگو به حساب می‌آید و خروجی صدا از این گوشی، به صورت استریو خواهد بود.

ال جی G8 ThinQ به صورت رسمی در نمایشگاه موبایل بارسلون معرفی خواهد شد. شما درباره این گوشی و تکنولوژی صدای آن چه فکر می‌کنید؟

منبع: GSMArena

The post ال جی G8 از نمایشگر OLED به عنوان بلندگو استفاده می‌کند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala