ساعت های هوشمند دیگر مانند گذشته گجت‌های کمیابی نیستند و این‌روزها تعداد زیادی از کاربران از ساعت یا مچ‌بند هوشمند استفاده می‌کنند. با این حال، ساعت های هوشمند مبتنی بر Wear OS همچنان وضعیت خوبی ندارند و طبق این گزارش جدید، ظاهرا این گجت‌ها در بازار آمریکا واجد سهم بسیار اندکی هستند.

بر اساس گزارش موسسه NPD، آمار فروش ساعت‌های هوشمند در آمریکا در سال ۲۰۱۸ حدود ۶۱ درصد نسبت به سال قبلی رشد داشته و روی هم رفته این بازار در یک بازه ۱۲ ماهه، حدود ۵ میلیارد دلار فروش داشته است. همانطور که انتظار داشتیم، اپل واچ همچنان محبوب‌ترین ساعت هوشمند در آمریکا محسوب می‌شود. ظاهرا اپل واچ به همراه ساعت های هوشمند فیت‌بیت و سامسونگ، ۸۸ درصد از بازار آمریکا را در اختیار دارند. این یعنی Wear OS در ۱۲ درصد دیگر این بازار قرار می‌گیرد.

Wear OS

اما باید خاطرنشان کنیم که به غیر از Wear OS، نباید دیگر برندهای کوچک را از قلم بیندازیم و به همین خاطر احتمالا حدود ۱۰ درصد از این بازار متعلق به ساعت های هوشمند مبتنی بر Wear OS است. چنین آماری برای پلتفرم گوگل بسیار ناامیدکننده به حساب می‌آید اما چندان هم تعجب‌آور نیست؛ زیرا این ساعت‌های هوشمند در برابر اپل واچ حرف چندانی برای گفتن ندارند.

همچنین در بخشی از گزارش به اهمیت پشتیبانی از LTE اشاره شده که متاسفانه بسیاری از ساعت‌های هوشمند اندرویدی از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند. روی هم رفته، پلتفرم Wear OS چه از لحاظ سخت‌افزاری و چه از لحاظ نرم‌افزاری، عملکرد قابل توجهی نداشته است و محصولاتی مانند اپل واچ به‌راحتی آن‌ها را به حاشیه می‌رانند. حالا که طبق گزارش‌ها گوگل قصد دارد نخستین ساعت هوشمند خود را روانه‌ی بازار کند، امیدواریم گوگل بتواند این ضعف‌ها را اصلاح کند و گجت قابل توجهی را توسعه دهد.

منبع: ۹To5Google

The post ساعت‌های هوشمند اندرویدی فقط حدود ۱۰ درصد بازار آمریکا را در اختیار دارند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala