گوگل طی سال‌های اخیر، تلاش خود را برای ساخت تراشه‌های اختصاصی افزایش داده است اما این روند در چند ماه اخیر به‌لطف استخدام چندین مهندس میکروچیپ در بنگلور هند بیش از پیش شدت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گوگل حداقل ۶ مهندس با سابقه و ۴ نفر را برای یافتن استعدادهای جدید برای اشتغال در تیم gChips استخدام کرده است. در حال حاضر، برای این تیم ۴ فرصت شغلی آزاد دیده می‌شود و روی هم رفته به‌نظر می‌رسد تا انتهای سال ۲۰۱۹، تعداد افراد این بخش به ۸۰ نفر خواهد رسید.

گوگل هم می‌خواهد در زمینه‌ی ساخت تراشه‌های اختصاصی برای محصولات خود، به کمپانی‌هایی مانند اپل، سامسونگ و هواوی ملحق شود.

همچنین بر اساس این گزارش، احتمالا یکی از وظایف تیم gChips، انجام آزمایشات دقیق بر طراحی چیپ‌ها قبل از ارسال این طرح‌ها به کارخانه‌های سازنده است. اگر این چیپ‌ها برای پردازنده‌ها باشد، پس این یعنی گوگل هم می‌خواهد در زمینه‌ی ساخت تراشه‌های اختصاصی برای محصولات خود، به کمپانی‌هایی مانند اپل، سامسونگ و هواوی ملحق شود. از آنجایی که گوگل سیستم‌عامل اندروید را در اختیار دیگر توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد، با این کار می‌تواند یکپارچگی سخت‌افزار و نرم‌افزار را برای محصولات خود افزایش دهد.

علاوه بر پردازنده‌ها، این طراحی چیپ‌ها شاید برای موارد خاص‌تری هم باشد. به‌عنوان مثال، شاید گوگل می‌خواهد چیپ‌هایی را برای روترها و گجت‌های هوشمند خانگی خود بسازد که بتوانند بهتر از گذشته فرمان‌های صوتی و ویدیوها را تجزیه و تحلیل کنند. البته باید خاطرنشان کنیم که گوگل سابقه‌ی ساخت چیپ‌های اختصاصی را دارد. دو نسل قبلی گوشی‌های پیکسل، از تراشه Pixel Visual Core بهره می‌برند که بخش اعظمی از پردازش‌های نرم‌افزاری مربوط به دوربین را انجام می‌دهد. از دیگر چیپ‌های این شرکت می‌توانیم به چیپ امنیتی Titan M در پیکسل ۳، واحد پردازش تصویری در گوگل‌ کلیپس و واحد پردازش تنسور در دیتاسنترهای گوگل‌ اشاره کنیم.

منبع: Android Authority

The post تصمیم گوگل برای ساخت تراشه‌های اختصاصی جدی‌تر شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala