تقریبا ۳ سال و نیم بعد از عرضه آیپد مینی ۴، طبق گزارش‌ها اپل می‌خواهد نسل جدید این تبلت را عرضه کند. در کنار آن، آیپد ۱۰ اینچی جدیدی معرفی می‌شود که جانشین آیپد استاندارد مدل ۲۰۱۸ به حساب می‌آید.

اگرچه از سال ۲۰۱۵ تا حالا، طراحی تبلت‌ها و گوشی‌ها تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته‌اند، اما طبق جدیدترین گزارش منتشر شده، آیپد مینی ۵ تفاوت ظاهری چندانی به نسل قبلی خود ندارد. گفته می‌شود این تبلت مانند آیپد مینی ۴، از تاچ آی‌دی، پورت لایتنینگ و جک هدفون بهره می‌برد و علاوه بر این طراحی کلی آن هم تا حد زیادی مشابه مدل قبلی خواهد بود.

گفته می‌شود این تبلت مانند آیپد مینی ۴، از تاچ آی‌دی، پورت لایتنینگ و جک هدفون بهره می‌برد.

در ابتدا بسیاری از کاربران امیدوار بودند که این تبلت ویژگی‌های جذابی مانند نمایشگر کم حاشیه، تکنولوژی فیس آی‌دی و پورت USB-C را به ارمغان بیاورد که ظاهرا نباید انتظار تحقق چنین مواردی را داشته باشیم. البته باید اذعان کنیم که کم کردن حاشیه نمایشگر و سیستم تشخیص چهره هزینه تولید را بالا می‌برد و از آنجایی که این تبلت به‌عنوان یک محصول مقرون به صرفه قرار است عرضه شود، چنین تصمیمی چندان هم غیرمنطقی به حساب نمی‌آید.

با وجود اینکه هنوز معلوم نیست این تبلت ۷.۹ اینچی با چه قیمتی عرضه می‌شود، اما احتمالا قیمت آن از آیپد ۹.۷ اینچی مدل ۲۰۱۸ که با قیمت ۳۲۹ دلاری فروخته می‌شود، پایین‌تر خواهد بود. به جای تراشه قدیمی A8، آیپد مینی ۵ احتمالا از تراشه A10 یا A10X بهره می‌برد. این یعنی اگرچه این تبلت تفاوت ظاهری قابل توجهی ندارد، اما مطمئنا از لحاظ عملکردی حرف زیادی برای گفتن خواهد داشت.

منبع: Phone Arena

The post آیپد مینی ۵ تفاوت ظاهری چندانی با نسل قبلی خود ندارد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala