فارغ از اینکه چقدر به امنیت گوشی اندرویدی خود اهمیت می‌دهید، باز کردن یک تصویر PNG می‌تواند گوشی شما را در دسترس هکرها قرار دهد. این موضوع به وجود رخنه‌های امنیتی در اندروید ۷ تا اندروید ۹ برمی‌گردد و به هکرها اجازه می‌دهد بعد از مشاهده تصویر PNG در گوشی اندرویدی یا تبلت خود، کدهای موردنظرشان در گجت شما اجرا کنند. در ضمن فعلا هیچ راهی برای تشخیص این حمله وجود ندارد.

معلوم نیست که هکرها با بهره‌گیری از این ضعف امنیتی، می‌توانند به چه اطلاعاتی از کاربران موردنظر دست پیدا کنند.

این موضوع در جدیدترین بولتن امنیتی گوگل اعلام شده است. گوگل هنوز در مورد جزئیات فنی این موضوع اظهارنظر نکرده تا از اشاعه‌ی آن جلوگیری شود. همچنین معلوم نیست که هکرها با بهره‌گیری از این ضعف امنیتی، می‌توانند به چه اطلاعاتی از کاربران موردنظر دست پیدا کنند. در حال حاضر، گزارشی در رابطه با انجام چنین حمله‌ای منتشر نشده که البته از آنجایی که قربانیان متوجه این حمله نمی‌شوند، عدم وجود گزارش حملات چندان تعجب‌آور نیست. اما تا زمانی که گوشی اندرویدی شما جدیدترین به‌روزرسانی امنیتی را دریافت نکند، ریسک این حمله پابرجا باقی می‌ماند.

گوگل وصله‌های نرم‌افزاری مربوط به برطرف کردن این حفره‌ها را در مخزن نرم‌افزاری اندروید بارگذاری کرده است. به همین خاطر اگر نوتیفیکیشن مربوط به ارائه‌ی آپدیت نرم‌افزاری دریافت کردید، سریعا آن را دانلود و نصب کنید تا از این نوع حملات در امان بمانید. همچنین برای محکم‌کاری، بهتر است تا اطلاع ثانوی از باز کردن فایل‌های PNG خودداری کنید.

منبع: BGR

The post یک تصویر PNG می‌تواند گوشی اندرویدی شما را هک کند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala