اگرچه روزبه‌روز به تعداد گوشی‌های اندرویدی که در رقابت با فیس آی‌دی سیستم سخت‌افزاری تشخیص چهره ارائه می‌دهند، افزوده می‌شود ولی ظاهرا اپل می‌خواهد به ریشه‌های خود برگردد و سیستم حسگر اثر انگشت پیشرفته‌تری را عملی کند.

در پتنتی که اپل ثبت کرده، شاهد نوع جدیدی از حسگر اثر انگشت هستیم. در این پتنت، از تکنولوژی مذکور تحت عنوان acoustic pulse coding for imaging of input surfaces یاد شده که اساسا به تبدیل سیگنال‌های سوتی به تصاویری از اثر انگشت اشاره دارد. هدف نهایی اپل این است که با حذف سنسور فیزیکی، سرعت این تکنولوژی بهبود پیدا کند و راحت‌تر بتوان در گوشی از آن استفاده کرد. در عوض، اپل می‌خواهد با بهره‌گیری از تعدادی «مبدل‌های آکوستیک» چنین امواجی را روانه‌ی اثر انگشت کند و بتواند آن را مورد بررسی قرار دهد.

اپل

به عبارتی دیگر، با برقراری ارتباط بین انگشت و این مبدل‌های آکوستیک، تکنولوژی مذکور می‌تواند بازتاب امواج را با بانک اطلاعاتی مقایسه کند. اپل کاربردهای زیادی را برای این تکنولوژی در نظر گرفته که مثلا از بین آن‌ها می‌توانیم به نقشه‌برداری دقیق از گوش انسان با بهره‌گیری از این سیستم تصویربرداری آکوستیک اشاره کنیم.

اگرچه چنین مفاهیمی بسیار پیچیده هستند و به‌راحتی نمی‌توان آن‌ها را شرح داد، ولی باید بگوییم که این تکنولوژی از لحاظ تئوری به اپل اجازه می‌دهد که چنین سیستمی را برای تمام فضای نمایشگر آیفون ارائه دهد که نسبت به تکنولوژی‌های فعلی حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر دقت و سرعت بسیار بالاتری خواهد داشت.

اساسا، این تکنولوژی می‌تواند به معنای نزدیک‌تر شدن به آینده‌ای باشد که در آن شاهد تعبیه سیستم‌های تشخیص چهره و تشخیص اثر انگشت آیفون در زیر نمایشگر خواهیم بود. یا شاید هم این تکنولوژی فقط در مرحله فرضیات قرار دارد و به این زودی‌ها عملی نخواهد شد. متاسفانه، با توجه به رویکرد شرکت اپل، نمی‌توانیم با قاطعیت بگوییم که این پتنت در کدام جهت قرار گرفته است.

منبع: Phone Arena

The post اپل احتمالا مشغول تغییر مکانیزم حسگر اثر انگشت آیفون است appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala