سامسونگ به تازگی پتنتی در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا ثبت کرده که نشان می‌دهد این شرکت برنامه‌های جالبی برای نسل جدید گلکسی نوت در سر دارد. به‌نظر می‌رسد سامسونگ به‌دنبال حذف کامل بریدگی نمایشگر و حفره در نمایشگر است و می‌خواهد با بهره‌گیری از قلم S Pen گلکسی نوت، گرفتن سلفی را امکان‌پذیر کند.

در طرح‌های شماتیک این پتنت، شاهد اعمال تغییرات مهمی بر قلم S Pen هستیم. به‌طور خلاصه، این طرح‌ها قلمی را نشان می‌دهند، که واجد حداقل یک لنز و سنسور است. دوربین درون این قلم، ظاهرا از طریق یک دکمه قرار گرفته در بدنه کنترل می‌شود. یک دکمه دیگر هم وظیفه‌ی تنظیم زوم را برعهده دارد. در پتنت مذکور آمده که این قلم برای گلکسی نوت توسعه می‌یابد، ولی در رابطه با نسخه گوشی مذکور، اشاره‌ای نشده است.

اگرچه افزودن دوربین به قلم S Pen که همین حالا هم قابلیت‌های زیادی دارد، می‌تواند سودمند بودن آن را افزایش بدهد، ولی سامسونگ هم محافظه‌کارتر از آن است که بخواهد دوربین سلفی را به‌طور کلی از گلکسی نوت بعدی حذف کند. در حقیقت، هنوز معلوم نیست که آیا دوربین قرار گرفته در قلم مذکور، قرار است به‌عنوان جایگزین دوربین سلفی انجام وظیفه کند یا اینکه کاربرد آن به‌صورت مستقل خواهد بود. فقط با توجه به خبرهای و اسناد فعلی، می‌توانیم بگوییم که نسل جدید قلم S Pen احتمالا به کاربران گلکسی نوت اجازه می‌دهد که بدون نیاز به گوشی خود، اقدام به عکس‌برداری کنند.

منبع: Phone Arena

The post سامسونگ می‌خواهد در قلم S Pen یک دوربین تعبیه کند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala