سامسونگ مدت‌ها قبل در رابطه با کاهش سود در سه‌ماهه پایانی ۲۰۱۸ به سرمایه‌گذاران هشدار داده بود. طبق جدیدترین گزارش مالی این شرکت، تقاضا برای خرید چیپ‌های حافظه کاهش یافته که این بخش سودآورترین قسمت شرکت سامسونگ محسوب می‌شود.

سود عملیاتی سامسونگ طی سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۱۸، حدود ۹.۷ میلیارد دلار بوده که ۲۹ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته محسوب می‌شود. همچنین این شرکت طی این مدت موفق به کسب درآمد ۵۳.۴ میلیارد دلاری شده که در این رابطه نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد کاهش ۱۰ درصدی هستیم.

سامسونگ می‌گوید بخش عمده این کاهش درآمد، به کاهش تقاضا برای چیپ‌های حافظه (NAND و DRAM) از طرف شرکت‌های فعال در زمینه‌ی دیتاسنترها و سازندگان گوشی‌های هوشمند برمی‌گردد. در همین رابطه باید به کاهش جهانی فروش گوشی‌های هوشمند هم اشاره کنیم که اپل را هم تا حد زیادی تحت تاثیر قرار داده است. در ضمن سامسونگ انتظار دارد کاهش فروش گوشی‌ها، درآمد بخش نمایشگر این شرکت را در سه‌ماهه نخست ۲۰۱۹ تحت تاثیر قرار دهد.

سامسونگ‌ می‌گوید در فصل نخست مالی ۲۰۱۹، تقاضا برای گوشی‌ها و تبلت‌های این شرکت بیش از پیش کاهش می‌یابد اما امیدوار است گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ و دیگر پرچم‌داران این شرکت بتوانند تا حدی این وضعیت را بهبود ببخشند.

این غول تکنولوژی اعتقاد دارد که با توجه ادامه کاهش تقاضا برای چیپ‌های حافظه، در سال ۲۰۱۹ سرمایه‌گذاران باید انتظار کاهش درآمد بیشتری را داشته باشند. با وجود اینکه کلیت سامسونگ در سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۸ عملکرد چندان خوبی نداشته، ولی روی هم رفته درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۸ به ۲۲۰ میلیارد دلار و سود عملیاتی آن به ۵۳ میلیارد دلار می‌رسد که این یعنی برای دومین سال پیاپی، سامسونگ موفق شده در زمینه‌ی مالی رکوردشکنی کند.

منبع: Engadget

The post کاهش ۲۹ درصدی سود سامسونگ در سه‌ماهه پایانی ۲۰۱۸ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala