یکی دو سال پیش وقتی شرکت‌ها شروع به استفاده از رم‌های ۸ گیگابایتی در گوشی‌های خود کردند، سر و صدای زیادی به پا شد و بسیاری گفتند دیگر امکان ندارد حافظه رم بیشتری را در گوشی‌ها ببینیم. اما خب این طرز تفکر یک سال قدیمی شده و حالا شاهد عرضه گوشی‌هایی با ۱۰ گیگابایت حافظه رم هستیم!

اینکه آیا کاربران به ده گیگابایت حافظه رم در گوشی‌های خود نیاز دارند را کاری نداریم. در حال حاضر ما فقط می‌خواهیم پنج گوشی که رسما معرفی شده‌اند و با ده گیگابایت حافظه رم عرضه می‌شوند را به شما نشان دهیم. بدون هیچ حرف اضافه دیگری، بگذارید سراغ این پرچمداران اندرویدی برویم.

OnePlus 6T McLaren Edition

گوشی وان پلاس ۶T به خودی خود یک گوشی فوق العاده است. مشخصات سخت‌افزاری در حد دیگر پرچمداران و قیمتی رقابتی‌تر، از ویژگی‌های اصلی این گوشی هستند. حالا وان پلاس پا را فراتر گذاشته و یک نسخه خاص از این گوشی را با همکاری شرکت خودروسازی مک لارن تولید کرده که به ۱۰ گیگابایت حافظه رم مجهز است! این نسخه از بهترین مدل وان پلاس ۶T، دو گیگابایت رم بیشتری خواهد داشت. اگرچه این گوشی با همکاری مک لارن ساخته و فروخته می‌شود اما همچنان قیمتی کمتر از پرچمداران معمولی دارد.

از نظر ظاهری، تفاوت اصلی این نسخه با نسخه معمولی وان پلاس ۶T را می‌توانیم در بخش پشتی نسخه مک لارن مشاهده کنیم. در زیر شیشه قسمت پشتی، طرحی از فیبر کربن وجود دارد و کناره‌های این بخش شیشه‌ای نیز به رنگ نارنجی خاص مک لارن مزین شده تازیبایی این محصول دو چندان شود. همچنین لوگوی مک لارن نیز در این قسمت دیده می‌شود.

جدا از حافظه رم ده گیگابایتی، تفاوت بزرگ بعدی این نسخه با نسخه معمولی وان پلاس ۶T در شارژر نسخه مک لارن است. وان پلاس این گوشی را به یک شارژر جدید با سرعت ۳۰ وات مجهز کرده و اسم این تکنولوژی جدید را هم Warp Charge نامیده است. Warp Charge می‌تواند تنها با بیست دقیقه شارژ کردن گوشی، یک روز استفاده را در اختیار کاربران بگذارد. با وجود شارژر جدید، رنگ جدید و البته ده گیگابایت رم، این گوشی تنها با قیمت ۶۹۹ دلار عرضه می‌شود که فوق العاده است.

دیگر مشخصات این نسخه با نسخه‌های معمولی وان پلاس ۶T تفاوتی ندارد. این یعنی نمایشگر ۶.۴۱ اینچی AMOLED در جلوی دستگاه قرار گرفته و پردازنده این گوشی نیز اسنپدراگن ۸۴۵ خواهد بود. حافظه داخلی این نسخه خاص ۲۵۶ گیگابایت تعیین شده و یک باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپری وظیفه نیرو بخشیدن به این سخت‌افزار را دارد. دوربین اصلی دستگاه نیز ۱۶ مگاپیکسلی است اما یک دوربین بیست مگاپیکسلی هم در کنار آن وجود دارد. یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی هم در بریدگی کوچک نمایشگر دستگاه قرار گرفته تا سلفی‌ها را با رزولوشن بالا ثبت کند.

Xiaomi Mi Mix 3

سری گوشی‌های می میکس، همیشه گوشی‌های پیشرو و نوآور از طرف شرکت شیائومی بوده‌اند. شیائومی می میکس ۳ نیز از این قاعده مستثنی نیست. در حالی که مدل‌های معمولی این گوشی با حافظه رم ۶ یا ۸ گیگابایتی عرضه می‌شوند، یک نسخه مخصوص از این گوشی وجود دارد که به ۱۰ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. این نسخه خاص تنها در کشور چین و با قیمت ۷۲۰ دلار به فروش می‌رسد.

گوشی می میکس ۳ از یک نمایشگر ۶.۳۹ اینچی AMOLED با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی استفاده می‌کند و نسبت این نمایشگر نیز ۱۹.۵ به ۹ است. ای نمایشگر ۹۳.۴ درصد از سطح جلویی گوشی را اشغال کرده که فوق العاده است. این نسبت نمایشگر به بدنه به لطف طراحی کشویی و مخفی کردن دوربین سلفی در زیر نمایشگر ممکن شده است. دوربین اصلی این گوشی از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با لنزی با دیفراگم f/1.8 تشکیل شده که سایز هر پیکسل در این سنسور به ۱.۴ میکرون می‌رسد. دوربین دوم گوشی نیز به یک لنز تله فوتو با زوم دو برابر مجهز شده که لنزی با دیافراگم f/2.4 در جلوی آن قرار دارد و اندازه هر پیکسل در این دوربین، ۱ میکرون است. دوربین جلویی دستگاه هم از یک سنسور ۲۴ مگاپیکسلی تشکیل شده و دوربین دوم در بخش جلویی گوشی نیز یک دوربین ۲ مگاپیکسلی است که به کمک آن، می‌توان سلفی‌هایی با افکت پرتره ثبت کرد.

این گوشی هم مثل دیگر پرچمداران این لیست، به پردازنده اسنپدراگن ۸۴۵ مجهز شده و از یک باتری ۳۲۰۰ میلی‌آمپری، نیرو می‌گیرد. پشتیبانی از شارژ وایرلس در کنار اندروید پای با رابط کاربری MIUI 10 از دیگر ویژگی‌های این گوشی هستند.

Xiaomi Black Shark Helo

بله، یک گوشی دیگر از شرکت شیائومی در این لیست قرار دارد. گوشی Xiaomi Black Shark Helo دومین تلاش این شرکت برای عرضه یک گوشی مخصوص بازی یا گیمینگ است. مدل‌های استاندارد این گوشی به ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم مجهز شده‌اند اما قرار است شیائومی در آینده نزدیک، یک نسخه خاص از این گوشی را با ۱۰ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه کند.

از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این گوشی می‌توانیم به نمایشگر ۶ اینچی با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل اشاره کنیم. پردازنده دستگاه نیز اسنپدراگن ۸۴۵ است، دو دوربین ۱۲ و ۲۰ مگاپیکسلی در بخش پشتی دستگاه قرار دارد، یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی وظیفه ثبت سلفی‌ها را دارد و یک باتری پرظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپری نیز به این مجموعه سخت‌افزاری نیرو می‌دهد.

از آن‌جایی که این گوشی مخصوص بازی ساخته شده، یک ویژگی نرم‌افزاری به نام Gamer Studio در Black Shark Helo وجود دارد که کاربران به کمک آن می‌توانند سرعت پردازنده، میزان حساسیت به لمس نمایشگر، سرعت نرخ تجدید نمایشگر، تنظیمات مربوط به شبکه و دیگر تنظیمات اختصاصی بازی‌ها را، شخصی سازی کنند. نسخه مجهز شده به ۱۰ گیگابایت رم از این گوشی، همراه با دو کنترلر در بسته‌بندی دستگاه عرضه می‌شود که می‌توان این کنترلرها را به بالا و پایین گوشی وصل کرده و بازی کرد.

Nubia Red Magic Mars

مثل گوشی Black Shark Helo، این گوشی نیز مخصوص بازی ساخته شده است. درواقع Nubia یکی از برندهای شرکت ZTE است و این محصول را می‌توانیم دومین تلاش ZTE برای ساخت یک گوشی گیمینگ تحت برند Nubia بنامیم. متاسفانه این محصول در خارج از چین عرضه نمی‌شود اما اگر می‌توانید آن را خریداری کنید، نسخه مجهز به ۱۰ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از این محصول موجود است که با قیمت ۵۷۵ دلار به فروش می‌رسد. هنوز اطلاعی در دسترس نیست که آیا این محصول به صورت رسمی در خارج از چین نیز عرضه می‌شود یا خیر.

Red Magic Mars به یک نمایشگر ۶ اینچی از نوع IPS-LCD مجهز شده است. پردازنده دستگاه اسنپدراگن ۸۴۵ است و اندروید پای روی این مصحول نصب شده است. در بخش پشتی این گوشی تنها یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی وجود دارد و در بخش جلویی نیز شاهد یک دوربین ۸ مگاپیکسلی هستیم. باتری دستگاه هم ۳۸۰۰ میلی‌آمپری است. روی بدنه این گوشی دکمه‌های لمسی تعبیه شده که در بازی‌ها می‌توان از آن استفاده کرد. همچنین برای این گوشی یک کنترلر نیز عرضه می‌شود که به لبه بالایی گوشی متصل شده و می‌توان از آن در بازی‌ها استفاده کرد.

Red Magic Mars نمونه محصولی است که از برخی ویژگی‌های خاص زده تا بتواند یک گوشی با ۱۰ گیگابایت رم را با قیمت پایین ۵۷۵ دلار عرضه کند. استفاده از نمایشگر LCD و استفاده از یک دوربین در بخش پشتی، چیزهایی است که منجر به کاهش قیمت نهایی محصول شده است.

Vivo Nex Dual Display Edition

آخرین گوشی که در این لیست قرار می‌گیرد، پرچمدار جدید ویوو یعنی NEX Dual Display Edition است. این گوشی علاوه بر دارا بودن ۱۰ گیگابایت رم، از پردازنده اسنپدراگن ۸۴۵، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپری استفاده می‌کند. همچنین سنسور اثر انگشت این گوشی نیز در زیر نمایشگر اصلی دستگاه قرار گرفته است. می‌پرسید نمایشگر اصلی دیگر چیست؟ باید بگوییم این گوشی به دو نمایشگر مجهز شده است!

یک صفحه نمایش ۶.۳۹ اینچی OLED با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ در بخش جلویی دستگاه وجود دارد و یک نمایشگر ۵.۴۹ اینچی OLED با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل نیز در بخش پشتی این گوشی قرار گرفته است.

ویوو به این دلیل از دو نمایشگر استفاده کرده تا بتواند دوربین سلفی را از بخش جلویی دستگاه حذف کند و شاهد نمایشگری بزرگ و بدون بریدگی باشیم. به جای دوربین سلفی، کاربران می‌توانند از دوربین اصلی دستگاه همراه با نمایشگر دوم استفاده کنند. دوربین این گوشی ۱۶ مگاپیکسلی است و لنزی با دیافراگم f/1.8 در جلوی آن قرار گرفته است. دوربین دوم دو مگاپیکسلی نیز در کنار این دوربین قرار گرفته که وظیفه سنجش عمق میدان را برعهده دارد. یک دوربین سومی هم در این بخش وجود دارد که از نوع time-of-flight یا TOF است و برای تشخیص چهره و اپلیکیشن‌های AR به کار می‌رود.

پیش فروش این مصحول از حالا در کشور چین آغاز شده و قیمت ۷۲۵ دلاری نیز برای این گوشی جذاب تعیین شده است. زمان عرضه محصول نیز به ۸ دی ماه موکول شده است و امیدواریم این محصول جذاب را در بازار کشورمان ببینیم.

منبع: AndroidAuthority

The post با پرچمداران اندرویدی مجهز به ۱۰ گیگابایت رم آشنا شوید appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala