در زمانی که تقریبا تمام شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند به بهره‌گیری از بریدگی نمایشگر روی آوردند، سامسونگ سنگر خود را حفظ کرد و وارد این جریان نشد. اما طبق جدیدترین گزارش‌ها و اخبار اعلام شده، در سال ۲۰۱۹ سامسونگ می‌خواهد به این مشخصه تن بدهد. مدتی قبل، سامسونگ از دو نوع بریدگی نمایشگر پرده‌برداری کرد و حالا این شرکت پتنت ۶ نوع بریدگی نمایشگر جدید را در اداره مالکیت معنوی کره جنوبی به ثبت رسانده است.

این ۶ بریدگی تا حدی قطره‌ای شکل هستند و بریدگی نمایشگر گوشی اسنشال فون را به یاد می‌آورند. در این ۶ طرح، به ترتیب شاهد افزایش فاصله دوربین با حاشیه و اشغال سطح بیشتری از نمایشگر هستیم.

در همین رابطه باید به پتنت نسبتا مشابهی اشاره کنیم که مدتی قبل از طرف شرکت سامسونگ در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا به ثبت رسیده است.؛ البته با این تفاوت که در پتنت مذکور شاهد چنین تنوعی نیستیم. عملی شدن تمام این طرح‌ها بسیار غیرمحتمل محسوب می‌شود و احتمالا سامسونگ صرفا برای محکم‌کاری انواع و اقسام طرح‌های بریدگی‌ها را ثبت کرده است. در تمام این طرح‌ها، دوربین در مرکز بخش فوقانی نمایشگر قرار دارد و در همین زمینه باید به فناوری حفره نمایشگر اشاره کنیم که دوربین را در گوشه‌ی بخش فوقانی نمایشگر جای می دهد. به احتمال زیاد گوشی‌های ارزان‌تر سامسونگ از چنین طراحی‌ای بهره‌مند می‌شوند.

در سال ۲۰۱۹، بریدگی نمایشگر کوچک و نمایشگر حفره‌دار را به کرات مشاهده خواهیم کرد و امیدواریم در سال ۲۰۲۰ با نهایی شدن فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر، شاهد حذف کامل این بخش از گوشی‌ها باشیم.

بریدگی نمایشگر

منبع: Phone Arena

The post سامسونگ پتنت ۶ نوع بریدگی نمایشگر جدید را ثبت کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala