حتما تابه‌حال تصاویری مانند تصویر زیر را بسیار دیده‌اید؛ یک نقاشی روی زمین که در نگاهِ اول‌، به‌طورِ شگفت‌انگیزی واقعی و کاملا سه‌‌بعدی به نظر می‌رسد؛ اما در واقع، یک نقاشی روی سطحی صاف است.

در این نوع نقاشی‌ها که به نقاشی‌های سه‌بعدی (۳D Painting) معروف‌اند، از تکنیک‌های خطای دید (Illusions) و واریخت‌سازی (Anamorphosis) به‌صورت هوشمندانه‌ای استفاده شده است. نمونه‌های بسیاری از آن‌ها، جدیدا در کشورهای توسعه‌یافته‌ی اروپایی و امریکایی پیاده‌سازی شده و نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کرده است. به دسته‌ای از این تصاویر که در خیابان‌ها پیاده‌سازی می‌شود نقاشی خیابانی (Street Painting) گفته می‌شود. امروزه‌، این نقاشی‌ها در گوشه و کنار دنیا، مرز بین واقعیت و خیال را از بین برده‌اند.

22

از نظر فنی‌، در پیاده‌سازی این تصاویر  از تکنیک‌های پرسپکتیو استفاده می‌شود. پرسپکتیو یعنی میزان فشردگی اجسام در تصویر. به عبارت دیگر، تکنیک پرسپکتیو چیزی‌ست که اگر درست از آن استفاده شود، نوعی «خطای دید» ایجاد کرده و باعث می‌شود بیننده یک تصویر دو بعدی را از سه‌بعدی تشخیص ندهد. پیاده‌سازی این تصاویر و نقاشی‌ها، معمولا هزینه‌های زیادی به همراه دارد. به همین دلیل استفاده از آن‌ها را در خانه‌، به منظور زیبا و بزرگ نشان دادن فضای منزل، تبدیل به امری نامعقول می‌کند.

%db%b2%db%b3%db%b2

چقدر جذاب می‌شد اگر امکان تجربه‌ی چنین حس و حالی در خانه‌های ایرانی هم امکان‌پذیر بود. فرض کنید دیوار خانه را سوراخ کرده‌اید و یک گلدان قدیمی شمعدانی یا یک رادیوی نوستالژیک روی آن طاقچه قرار داده‌اید.

جدیدا محصولی ایرانی با نام «طاقچه مجازی» به بازار راه پیدا کرده که این رویا را تبدیل به واقعیت می‌کند. طاقچه‌ای مجازی که علاوه‌بر بزرگ‌تر نشان دادنِ فضای خانه به‌وسیله‌ی نقاشی سه‌بعدی، می‌توان با استفاده از آن طاقچه‌های قدیمی را بدون نیاز به کَنده‌کاری، به منازل امروزی خود آورد و حتی روی آن‌ها وسایلِ نوستالژیک قدیمی و یا بونسای‌های زیبای امروزی قرار داد! طرح‌های مختلفِ طاقچه‌های مجازی « بوتیک خلاقیت صالسو» را هم‌اکنون می‌توانید در فروشگاه دیجی کالا مشاهده کرده، از دیدنِ آن‌ها لذت ببرید و در صورت نیاز یکی از آن‌ها را بخرید.

خرید هارد دیجیکالا

طاقچه‌های سنتی را به منازلِ امروزی خود بیاورید…

مطلب از نقاشی سه‌بعدی تا طاقچه‌ی مجازی برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala