اگر از جی‌میل استفاده می‌کنید، ممکن است از این موضوع خبر نداشته باشید، اما گوگل به صورت خودکار محتوای ایمیل‌های شما را برای نشان دادن تبلیغ، بررسی می‌کند. این موضوع، چندان هم برای افراد خوشایند نیست و به همین دلیل، گوگل خبر داده که می‌خواهد این کار را متوقف کند.

به جای جی‌میل، از این پس گوگل فعالیت‌های شما را در دیگر سایت‌های خودش بررسی می‌کند.

به جای جی‌میل، از این پس گوگل فعالیت‌های شما را در دیگر سایت‌های خودش بررسی می‌کند. یعنی در هر صورت باز هم قرار است تبلیغ‌هایی را به شما نشان دهد که فقط به درد خودتان می‌خورد.

گوگل دقیقا زمان مشخصی را برای توقف بررسی ایمیل‌های افراد ارایه نداده، اما گفته که می‌خواهد به جای جی‌میل، به ویدیوهایی که نگاه می‌کنید، سرچ‌هایی که انجام می‌دهید، وب‌سایت‌هایی که می‌بینید و هم‌چنین اپ‌هایی که استفاده می‌کنید، نگاه کند. می‌توانید هنوز هم به تنظیمات شخصی خودتان در گوگل بروید و تبلیغ‌های شخصی‌سازی شده را غیرفعال کنید، اما باز هم گوگل داده‌های شما را بررسی خواهد کرد.

نحوه‌ی کار گوگل برای نمایش تبلیغ‌های شخصی‌سازی شده، تا به امروز اینگونه بود: این شرکت به ایمیل‌های شما نگاه می‌کرد و اگر برای مثال ایمیل‌های زیادی درباره‌ی بازی دریافت می‌کردید، به شما تبلیغ بازی نشان می‌داد.

منبع: Phone Arena

منبع متن: digikala