پتنت جدید سامسونگ به این موضوع اشاره می‌کند که این شرکت می‌خواهد شارژ بی‌سیم را به قاب موبایل اضافه کند. البته گفته شده که این پتنت در آذر ماه سال گذشته ثبت شده بود و حالا مورد توجه قرار گرفته است. در توضیحات این حق اختراع جدید سامسونگ گفته شده که کاربران می‌توانند از آن روی محصولات مختلف سامسونگ از جمله ساعت و دست‌بند هوشمند استفاده کنند.

در واقع گفته شده که قاب‌های جدید سامسونگ به صورتی ساخته می‌شوند که به وسیله آن‌ها می‌توان گجت‌های پوشیدنی مانند ساعت هوشمند و دست‌بندهای ورزشی را شارژ کرد. این قاب‌ها به پورت USB Type-C و یکسری کانکتور مجهز شده‌اند که به گوشی متصل می‌شوند. در جلوی قاب هم پردازنده کنترل انرژی بی‌سیم قرار گرفته است.

موضوع جالب اینجاست که یک روز پس از ثبت چنین پتنتی توسط سامسونگ، اپل هم پتنتی شبیه به همین ويژگی ثبت کرده است. در پتنت اپل گفته شده که قاب می‌تواند ساعت هوشمند اپل واچ را شارژ کند.

البته هنوز چیزی از این ویژگی‌ جدید روی محصولات سامسونگ و اپل مشاهده نکرده‌ایم. البته شایعه شده که اپل قصد دارد از شارژ بی‌سیم روی آیفون ۸ استفاده کند و بعید نیست که گلکسی نوت ۸ هم با چنین امکانی راهی بازار شود.

 

منبع: Sam Mobile

 

منبع متن: digikala