شرکت AMD قرار است بالاخره کارت‌های گرافیک سری Vega خودش را وارد بازار کند. پیش‌فروش اولین و قوی‌ترین کارت سری Vega یعنی AMD Radeon Vega Frontier Edition از دیروز آغاز شده است. کارت Frontier Edition، اولین محصول AMD است که از معماری Vega 10 استفاده می‌کند و از تکنولوژی‌هایی مثل حافظه‌ی HBM2 و HBCC بهره می‌برد.

در مراسم Financial Analyst Day بود که شرکت AMD از کارت گرافیک جدیدش رونمایی کرد. این کارت برای حرفه‌ای‌هایی ساخته شده که می‌خواهند با استفاده از یک پردازشگر گرافیکی، روی پردازش‌های سنگین هوش مصنوعی یا محاسبات سنگین کار کنند و طبق گفته‌ی AMD، به درد گیمرها نمی‌خورد. محصولات شرکت انویدیا نزدیک به دو سال است که اولین انتخاب کسانی است که می‌خواهند پردازش‌های ابری بزرگ انجام دهند یا روی هوش مصنوعی کار کنند و AMD تا به امروز، پاسخی برای کارت‌های سری پاسکال انویدیا ارایه نداده بود.

قرار است کارت گرافیک Radeon Vega Frontier Edition تا چند روز دیگر وارد بازار شود و دو مدل از این کارت، برای پیش‌خرید موجود شده است. مدلی که با فن خنک می‌شود، ۱۲۰۰ دلار قیمت دارد و مدلی که از سیستم خنک کننده‌ی مایع استفاده می‌کند، ۱۸۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده است.

شرکت AMD گفته که مدل‌های مخصوص بازی سری Vega قرار نیست قیمت‌های بسیار زیادی داشته باشند و تا پایان ماه جولای، وارد بازار می‌شوند.

روز ۲۷ ژوئن، تاریخ رسمی عرضه‌ی Vega Frontier Edition است. این کارت با استفاده از ۴۰۹۶ واحد پردازش استریم و فرکانس ۱۵۵۰ مگاهرتز، می‌تواند ۱۳ ترافلاپس قدرت در اختیار کاربران قرار دهد. حافظه‌ی این کارت گرافیک هم ۱۶ گیگابایت از نوع HBM2 است.

قرار است پس از عرضه‌ی Vega Frontier Edition، دیگر محصولات سری Vega هم وارد بازار شوند. شرکت AMD می‌خواهد دو کارت RX Vega، دو کارت Pro Vega و هم‌چنین مدل‌های برای iMac Pro عرضه کند. این شرکت گفته که در مراسم سیگراف (Siggraph) از کارت‌های مخصوص بازی سری Vega رونمایی خواهد کرد.

 

منبع: WCCFtech

E3-2017-Ad

مطلب اولین کارت Vega رادئون تا چند روز دیگر وارد بازار می‌شود برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala