The post منتقدان و تماشاگران «پسر جهنمی» را دوست ندارند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

فیلم سینمایی «پسر جهنمی» (Hellboy) که از آخر هفته گذشته در سینماهای ایالات متحده آمریکا اکران شده و فروش چندانی هم نداشته، یک فیلم ابرقهرمانی با عناصر پررنگ فراطبیعی است که راه‌اندازی مجدد مجموعه پسر جهنمی به حساب می‌آید.

این فیلم سینمایی قرار بود در ابتدا به عنوان دنباله فیلم «پسر جهنمی ۲: ارتش طلایی» (Hellboy II: The Golden Army) ساخته شود. اما کارگردانی و فیلم‌نامه‌نویسی این اثر بر خلاف دو قسمت قبلی به گی‌یرمو دل تورو سپرده نشد.
نبود دل تورو که حال پس از شکست سنگین فیلم می‌توان تاثیرش را به وضوح دید، باعث شد بازیگر نقش اول فیلم، ران پرلمن هم حاضر به حضور در قسمت جدید نباشد.
مجموعه این اتفاقات سازندگان فیلم جدید را به اینجا رساند که سراغ راه‌اندازی مجدد مجموعه پسر جهنمی بروند.
برای ساخت اولین فیلم این مجموعه جدید از نیل مارشال به عنوان کارگردان استفاده شد در حالی که دیوید هاربر و میلا یوویچ به عنوان بازیگران اصلی به این مجموعه پیوستند.
اما ظاهرا نتیجه کار تیم جدید اصلا راضی کننده نیست. طبق آمار اولیه باکس‌آفیس که امروز منتشر شده فیلم سینمایی پسر جهنمی روز جمعه حدودا ۴.۹ میلیون دلار فروش داشته و احتمالا در پایان سه روز اول اکران فروش فیلم رقمی نزدیک به ۱۲ میلیون دلار تا ۱۶ میلیون دلار باشد.
با در نظر گرفتن بودجه ساخت ۵۰ میلیون دلاری پسر جهنمی و حساب‌کردن مجموعه هزینه‌های جانبی فیلم می‌توان ادعا کرد فیلم شکست سختی را در گیشه تجربه کرده است. کیفیت پایین فیلم، نقدهای به شدت منفی و حضور رقیبی چون شزم! در صدر جدول از جمله عوامل شکست تجاری فیلم بودند.
بررسی نظرات تماشاگران فیلم که در روز اول افتتاحیه به دیدن پسر جهنمی رفتند نشان می‌دهد این گروه از مخاطبان هم فیلم را نپسندیده‌اند. تماشاگران به فیلم نمره C دادند و از این نظر در کنار منتقدان ایستادند.
منتقدان آمریکایی با تمام توان پسر جهنمی را تخریب کرده‌اند. در حالی که فقط ۱۵ درصد منتقدان این اثر سینمایی را پسندیده‌اند، نمره متای ۳۱ نشان از عمق نارضایتی آن‌ها دارد.
از میان ۴۱ نقدی که درباره پسر جهنمی نوشته شده تنها یک نقد مثبت وجود دارد. ۲۲ نقد فیلم را متوسط دانسته‌اند و ۱۸ منتقد درباره این اثر نقد منفی نوشتند.
بد نیست به این نکته اشاره کنیم که دو قسمت اول مجموعه که توسط دل تورو ساخته شده بودند به ترتیب نمرات متای ۷۲ و ۷۸ را از منتقدان دریافت کردند‌.

منبع متن: digikala