The post جشنواره کن با فیلم جدید جیم جارموش افتتاح می‌شود appeared first on دیجی‌کالا مگ.

جشنواره فیلم کن که قرار است از بیست و چهارم اردیبهشت تا چهارم خردادماه امسال برگزار شود با فیلم «مرده‌ نمی‌میرد» (The Dead Don’t Die) اثر جدید جیم جارموش افتتاح خواهد شد.

فیلم جدید جارموش درباره شهری است که زامبی‌ها به آن هجوم‌ می‌آورند و جالب توجه است که فیلمی با این مضمون جشنواره فیلم کن را افتتاح خواهد کرد. در «مرده‌ها نمی‌میرند» بازیگرانی چون بیل مری، آدام درایور و تیلدا سوئینتن حضور دارند؛ بازیگرانی که پیش از این هم در آثار جارموش به ایفای نقش پرداخته‌اند و در میان بازیگران شناخته‌شده آثار جارموش قرار دارند.

آخرین اثر جیم جارموش یک کمدی است که عناصر فیلم‌های ژانر وحشت را هم در خود دارد. فیلمی درباره شهر کوچکی که در آن مرده‌ها از گورهایشان بیرون آمده‌اند و به شکل بی‌رحمانه‌ای به موجودات زنده حمله می‌کنند.
جیم جارموش در میان آن دسته از کارگردان‌های آمریکایی قرار دارد که بارها و به تناوب در جشنواره فیلم کن حضور داشته. اولین حضور جارموش در این جشنواره به سال ۱۹۸۴ و فیلم «عجیب‌تر از بهشت» (Stranger Than Paradise) باز می‌گردد. یک کمدی پوچ‌گرایانه که آغازگر کارنامه هنری این کارگردان آمریکایی بود.
جارموش در سینمای آمریکا به عنوان یکی از چهره‌های برجسته سینمای مستقل شناخته می‌شود و از آثار مطرح او می‌توان به فیلم‌هایی چون «مغلوب قانون» (Down by Law)، «مرد مرده» (Dead Man)، «قهوه‌ و سیگار» (Coffee and Cigarettes) و «گل‌های پر پر» (Broken Flowers) اشاره کرد.
جشنواره فیلم کن چهارم اردیبهشت‌ماه امسال در شرایطی آغاز می‌شود که تا کنون مشخص‌شده الخاندرو گونسالس اینیاریتو کارگردان فیلم‌هایی چون «بازگشته» (The Revenant) و «بردمن» (Birdman) رییس هیات داوران بخش مسابقه جشنواره خواهد بود.
همچنین لیست مجموعه فیلم‌هایی که در این دوره‌ از جشنواره فیلم کن حضور خواهند داشت قرار است پنجشنبه هفته آینده اعلام شود. فیلم جدید جارموش بیست و چهارم خردادماه امسال در ایالات متحده آمریکا اکران خواهد شد.

منبع متن: digikala