فیلم سینمایی ابرقهرمانی «کاپیتان مارول» (Captain Marvel) به کارگردانی  آنا بودن و رایان فلک از دیروز اکران گسترده خود را در سینماهای ایالات متحده آمریکا آغاز کرده است.

تخمین‌های اولیه‌ای که براساس پیش‌نمایش‌های روز پنجشنبه و فروش فیلم در روز جمعه مطرح شده‌اند حاکی از افتتاحیه ۱۶۰ میلیون دلاری این فیلم سینمایی هستند.

براساس جدیدترین اطلاعاتی که از فروش کاپیتان مارول در دست داریم این فیلم سینمایی موفق شده تا روز جمعه ۶۲ میلیون دلار بفروشد (شامل ۲۰.۷ میلیون دلار از پیش‎نمایش‌های فیلم در روز پنجشنبه) و احتمالا با افتتاحیه ۱۶۰ میلیون دلاری به عنوان سومین فیلم پرفروش ماه مارس در تاریخ باکس‌آفیس پس از فیلم‌های «دیو و دلبر» (Beauty and the Beast) و «بتمن در برابر سوپرمن» (Batman v Superman) قرار بگیرد. دیو و دلبر موفق شده بود در افتتاحیه خود ۱۷۴.۷ میلیون دلار بفروشد و فیلم سینمایی «بتمن در برابر سوپرمن» نیز فروشی ۱۶۶ میلیون دلاری را پشت سر گذاشت؛ این دو فیلم نهایتا به ترتیب با فروش‌های ۱ میلیارد و ۲۶۳ میلیون دلاری و ۸۷۴ میلیون دلاری در سراسر جهان کار خود را به پایان بردند.

جدیدترین فیلم جهان سینمایی مارول از آخر هفته گذشته در ۴۳۱۰ سینمای مختلف به نمایش درآمد. استودیوی دیزنی دقیقا روز جهانی زن یعنی هشتم ماه مارس را برای اکران این فیلم سینمایی انتخاب کرده بود. با توجه به اینکه کاپیتان مارول اولین ابرقهرمان زن جهان سینمایی مارول است و پیش از این در همین حوزه تبلیغات گسترده‌ای صورت گرفته، دیزنی تلاش کرد تا با انتخاب این روز، قدرت بیشتری به کمپین تبلیغاتی خود بدهد و فروش فیلم را افزایش دهد.

با وجود ابرقهرمان زن در جدیدترین اثر جهان سینمایی مارول، اما مخاطبان فیلم در مجموع بیشتر از مردان تشکیل شده بود به شکلی که ۶۱ درصد جمعیت بینندگان فیلم را مردان و ۳۹ درصد آن را زنان تشکیل داده بودند.

پیش از اکران فیلم به دلیل نمرات منفی بخشی از هواداران در سایت راتن تومیتوز، نگرانی‌هایی پدید آمده بود که شاید واقعا مخاطبان فیلم‌های ابرقهرمانی مارول علاقه چندانی به دیدن این اثر جدید نداشته باشند. اما حال اعداد و ارقام نشان می‌دهند که کاپیتان مارول در مجموع مورد استقبال مخاطبانش قرار گرفته است.

 

 

The post کاپیتان مارول افتتاحیه ۱۶۰ میلیون دلاری خواهد داشت appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala