در آستانه رسیدن به اکران فیلم ابرقهرمانی کاپیتان مارول در روز جمعه همین هفته، ۳۹ نقد درباره این فیلم سینمایی منتشر شده است.

بررسی مجموعه این نقدها نشان می‌دهد منتقدان آمریکایی در کل از فیلم راضی بوده‌اند اما این اثر ابرقهرمانی را چندان هم قدرتمند و ماندگار ارزیابی نمی‌‎کنند.

از مجموعه ۳۹ نقدی که تا این لحظه در پایگاه متاکریتیک منتشر شده است ۲۴ نقد مثبت، ۱۴ نقد میانه و ۱ نقد منفی است. مجموعه‌ای که نمره متای ۶۶ را برای فیلم ایجاد کرده است. در ادامه تعدادی از نقدهایی که درباره جدیدترین اثر ابرقهرمانی جهان سینمایی مارول نوشته شده است را مرور می‌کنیم:

کنت توران | لس آنجلس تایمز

نمره متا: ۹۰

با بازی درخشان و قدرتمندانه بری لارسون باید بگوییم با فیلمی طرف نیستیم که صرفا بازار گیشه‌‎های سینما را داغ کند بلکه واقعا با یک فیلم خوب طرفیم. البته این موضوع صرفا بخاطر حضور بری لارسون نیست و باید به حساب تیم کارگردانی، نویسندگان و باقی ستاره‌های فیلم هم نوشته شود. تکمیل تدریجی داستان کارول دنورز در کنار گره‌های شگفت‌انگیز فیلم‌نامه، بسیار سرگرم کننده‌اند.

اوون گلیبرمن | ورایتی

نمره متا: ۹۰

آنا بودن و رایان فلک ]دو کارگردان فیلم[ را می‎توان با شدتی تقریبا کم نئورئالیست‌های آمریکایی به حساب آورد. با این وجود در کاپیتان مارول به سختی می‌شود ردپای امضای همیشگی آثار آن‌ها را پیدا کرد. با این وجود آن‌ها موفق شده‌اند دستاوردی مهیج داشته باشند. آن‌ها سبک مارول را درک کرده‌اند و در درونش داستانی ساخته‌اند که با ترفندها و لایه‌های مختلفش مخاطب را کاملا به خود جذب می‌کند.

تاد مک‌کارتی | هالیوود ریپورتر

نمره متا: ۵۰

فیلم فاقد جذابیت است و توسعه طرح داستانی آن بوضوح با عدم خلاقیت همراه بوده است. شخصیت‌های شرور فیلم بسیار کم‌ارزش و بی‌کیفیت‌اند، سبک بصری فیلم ضعیف است و نبود نوعی انرژی و اشتیاق در جای جای فیلم به چشم می‌خورد.

دیوید ارلیخ | ایندی‌وایر

نمره متا: ۴۲

به همان شدت که «پلنگ سیاه» انقلابی و خاص بود، این فیلم رو به عقب و بسیار معمولی است. فیلم یک ناامیدی آزاردهنده است در دوره‌ای که بر سر هر بلاک‌باستر نوعی جنگ و جدال وجود دارد. جنگ و جدال‌هایی که گویا قرار است جدالِ آخرین باشند آن هم در جنگ‌های فرهنگی ِ پایان‌ناپذیر ِ ما.

استفانی زاخارک | تایم

نمره متا: ۴۰

موقعی که به پایان فیلم رسیدم صدای ابرقهرمان درون خودم را شنیدم که در گوشم زمزمه می‎کرد: کل ماجرا همین بود؟ با این اوصاف بدترین ابرشرور فیلم را باید ملال و کسالتِ خود فیلم به حساب آورد.

The post نظرات منتقدان درباره «کاپیتان مارول» منتشر شد؛ قابل قبول اما نه چندان درخشان appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala