در حالی که دو روز تا آغاز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر زمان باقی است صبح امروز دوشنبه هشتم بهمن‌ماه نشست خبری جشنواره فیلم فجر با حضور ابراهیم داروغه‌زاده دبیر، مسعود نجفی مدیر روابط عمومی جشنواره و جمعی از اهالی مطبوعات در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

رونمایی از پوستر همراه اول به عنوان حامی مالی جشنواره

در ابتدای نشست خبری صبح امروز نجفی مدیر روابط عمومی جشنواره از همراه اول به عنوان اسپانسر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر نام برد و در این جلسه از پوستر حامی مالی رونمایی شد.

افتتاحیه جشنواره فردا شب نهم بهمن برگزار می‌شود

به گفته داروغه‌زاده دبیر جشنواره فردا شب نهم بهمن ماه شاهد مراسم افتتاحیه خواهیم بود و اختتامیه جشنواره نیز طبق روال معمول ۲۲ بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره به حضور ۲۲ فیلم در بخش سودای سیمرغ، ۱۰ فیلم در بخش نگاه نو و سه فیلم سینمایی انیمیشن اشاره کرد. حضور سه فیلم سینمایی انیمیشن اتفاقی است که برای اولین‌بار در جشنواره فیلم فجر رخ می‌دهد.

بازگشت سیمرغ‌های بهترین فیلم مستند و بهترین فیلم کوتاه

داروغه‌زاده همچنین از بازگشت سیمرغ‌های بهترین فیلم مستند و بهترین فیلم کوتاه در جشنواره امسال خبر داد و گفت برای انتخاب بهترین فیلم از نگاه مردم که سال‌های گذشته به شکل دستی انجام می‌شد امسال با کمک حامی مالی جشنواره روش ساده‌تری انتخاب شده تا دقت و تعداد آرا افزایش یابد.

دبیر جشنواره به یکی دیگر از اتفاقات جدید جشنواره امسال نیز اشاره کرد و خبر داد امسال برای اولین‌بار حقوق پخش اکران مردمی در تهران در اختیار صاحبان آثار قرار خواهد گرفت.

آشغال‌های دوست داشتنی امسال هم حضور ندارد

داروغه‌زاده در پاسخ خبرنگاران درباره عدم حضور فیلم سینمایی آشغال‌های دوست داشتنی ساخته محسن امیریوسفی که سال ۱۳۹۱ ساخته شده اما تاکنون اکران نشده است پاسخ داد: درباره آشغال‌های دوست داشتنی چندبار صحبت شده است. این فیلم پروانه نمایش دارد ولی طبق قواعد جشنواره امکان حضورش در جشنواره نبوده. امیدواریم به زودی این فیلم بتواند به طور طبیعی اکران شود.

آغاز زودهنگام داوری‌ها بخاطر تعطیلی‌ها و فوتبال

یکی از سوالاتی که در نشست خبری صبح امروز توسط خبرنگاران مطرح شد درباره آغاز زودهنگام داوری‌های جشنواره بود. دبیرجشنواره در پاسخ به این سوال ضمن اشاره به اینکه امسال هیات داوران رییس ندارد و رای هیات داوران به صورت اجماعی خواهد بود گفت: برنامه اکران برای داوران یکی دو روز زودتر آغاز شده چون ما در این میان هم تعطیلی داریم هم یکی دو مسابقه فوتبال. این  رویه هر سال وجود دارد تا داوران بتوانند با طیب خاطر نظر بدهند

جنجال بر سر پردیس‌های سینمایی

یکی از سوالاتی که در نشست خبری امروز مطرح شد درباره پردیس‌های سینمایی و دلیل انتخاب آن‌ها بود. در حالی که خبرنگار خبرگزاری فارس از انتخاب پردیس تئاتر تهران برای افتتاحیه انتقاد کرد، خبرنگار تابناک از انتخاب پردیس ملت برای حضور برخی از اهالی رسانه ابراز نارضایتی کرد.

دبیر جشنواره در پاسخ به این پرسش‌ها به انجام نظرسنجی درباره سالن‌های نمایش اشاره کرد و گفت: درباره پردیس ملت نظرسنجی انجام شد و طبق همان نظرسنحی درباره سالن‌های نمایش نظر دوستان مثبت بود. دو تا نظر انتقادی داشتند یکی پارکینگ و دیگری اینترنت. اینترنت با کمک همراه اول حل می شود و پارکینگ هم با کمک دوستان در قرارگاه خاتم الانبیا حل شد.

The post در نشست خبری امروز جشنواره فیلم فجر چه گذشت؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala