The post مستند جنجالی مایکل جکسون در جشنواره ساندنس خبرساز شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

جشنواره ساندنس که از امروز آغاز به کار کرده است و تا ۱۴ بهمن‌ماه نیز ادامه خواهد داشت هنوز شروع نشده به خاطر یک مستند جنجالی درباره مایکل جکسون به شدت خبرساز شده است.
مستندی که دن رید (Dan Reed) تحت عنوان «ترک ناکجاآباد» (Leaving Neverland) ساخته است یک مستند چهارساعته درباره یکی از وجوه تیره زندگی مایکل جکسون خواننده مشهور موسیقی پاپ است.

خبر پخش این مستند که قرار است فردا در قالب یکی از فیلم‌های جشنواره ساندنس اکران شود باعث ایجاد جنجال‌هایی از سوی هواداران این خواننده پاپ شده است.

جکسون که در سال ۲۰۰۹ بر اثر ایست قلبی در گذشت برای چنددهه یکی از مشهورترین چهره‌های فرهنگ عامه در جهان بود اما زندگی این ستاره وجوه به شدت تیره و تاری نیز داشت. از جمله این وجوه می‌توان به اتهام کودک‌آزاری اشاره کرد که در سال ۱۹۹۳ به او زده شد و تا سال‌ها باعث تخریب چهره رسانه‌ای جکسون شد.
این اتهامات در ابتدا توسط ایوان چندلر مطرح شد. او ادعا کرد مایکل جکسون پسر ۱۳ ساله‌اش جردن چندلر را مورد سواستفاده قرار داده است. این ماجرا جنجال‌های زیادی به‌ پا کرد و جکسون را به دادگاه کشاند گرچه او نهایتا در این مورد توسط دادگاه گناه‌کار شناخته نشد اما پس از آن مجموعه‌ای از افراد دیگر نیز اتهامات مشابهی را علیه او مطرح کردند.
فیلم سینمایی «ترک ناکجاآباد» همین موضوع را دست‌مایه ساخت مستند قرارداده و تلاش کرده در طول زمان ۴ ساعته فیلم مساله را تا حد ممکن بررسی کند از جمله اینکه با بسیاری از شاهدین و همچنین قربانیانی که این ادعا را مطرح کرده‌اند دست به مصاحبه زده است.
اما خبر پخش این مستند که قرار است فردا در قالب یکی از فیلم‌های جشنواره ساندنس اکران شود باعث ایجاد جنجال‌هایی از سوی هواداران این خواننده پاپ شده است.
سوای آنکه بسیاری از هواداران در شبکه‌های اجتماعی دست به اعتراض زده‌اند بعضی از گروه‌های افراطی‌تر ادعا کرده‌اند در صورت پخش این مستند دست به تظاهرات خواهند زد و همچنین نامه‌هایی تهدیدآمیز نیز برای کارگردان این اثر سینمایی ارسال شده است.
جشنواره فیلم ساندنس در واکنش‌ها به این فشارها و تهدیدها اعلام کرده که قصد ندارد پخش این مستند را لغو کند و در حال حاضر قصد پاسخ‌دادن به این اعتراضات را هم ندارد. گرچه باید دید تا آخرین لحظات رسیدن به زمان پخش مستند نهایتا چه تصمیمی توسط برگزارکنندگان این جشنواره سینمایی اتخاذ خواهد شد. با این حال فعلا اعلام شده که اکران با حضور نیروهای پلیس در اطراف سالن برقرار خواهد بود. جالب اینکه گفته شده یک واحد خنثی‌سازی بمب نیز در محل اکران حضور خواهد داشت.

منبع متن: digikala